امور زیربناییراه و ساختمان

جزییات انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی/ مشارکت در تهران سه برابر شد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات بیش از ۴۴ درصد بوده است، ادامه داد: در کل رشد ۱۱۵ درصدی در مشارکت مهندسان داشتیم.


 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمدعلی عبدی قهرودی در نشست خبری امروز با اشاره به بررسی ۸ دوره انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کل کشور اظهار داشت: ۲۶ مهر ماه نهمین دوره این انتخابات برگزار شد و در استان تهران حدود ۱۰۷ هزار واجد شرایط در این انتخابات شرکت کردند که شاهد رشد سه برابری مشارکت بودیم.

وی با اشاره به انتقادات و شکایات مطرح شده از انتخابات این دوره ادامه داد: هیات اجرایی تهران این شکایات را دریافت و رسیدگی می‌کند و پس از آن فرایند تایید انتخابات و اعطای اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی افزود: در صورت تایید، هیات مدیره جدید از هفته بعد مستقر و شروع به کار می‌کند.

عبدی قهرودی با اشاره به نحوه ارائه اعتراضات به این انتخابات تاکید کرد: افرادی که نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارند ۵ روز فرصت به آنها داده شده که اعتراض و شکایات خود را مطرح کنند.

وی درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات این دوره گفت: امسال در ۳۱ استان کشور انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شده و شمارش آراء هم الکترونیکی بوده است. از این رو در برخی استان‌ها شاهد رشد ۴۰۰ درصدی مشارکت بودیم.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات بیش از ۴۴ درصد بوده است، ادامه داد: در کل رشد ۱۱۵ درصدی در مشارکت مهندسان داشتیم.

عبدی قهرودی یادآور شد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی کسانی که تحت تعارض منافع نظام مهندسی و بخشنامه‌های وزارتخانه را رعایت نکردند، به استناد بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی، پروانه‌هایشان تعلیق شد.

وی افزود: پروانه‌های مهندسی این افراد دیگر اعتبار ندارد و تا زمان رفع تعلیق از حضور در هیات مدیره سازمان‌‌ها و هم از داوطلبی در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان‌ها منع می‌شوند.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مجوز فعالیت این افراد در امور حرفه‌ای هم تا زمان تعلیق پروانه غیرفعال خواهد بود، بیان داشت: اطلاعات افراد تخطی‌کننده توسط اداره کل راه و شهرسازی اخذ شده است و این افراد شناسایی شدند و تا زمان رفع تعلیق پروانه نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا