امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز طرح جهش تولید مسکن با شروع به ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی در اردبیل

طرح جهش تولید مسکن با آغاز ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی در اردبیل کلید خورد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان سفر رستم قاسمی،  وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و در روز جمعه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰، عملیات ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن سراسر کشور با شروع عملیات اجرایی ۴۰۰۰ واحد مسکونی با تأمین زمین برای ۲۶ پروژه در ۱۵ شهر استان اردبیل آغاز شد.

به این منظور ۲۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل و ۱۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان احداث می‌شود. در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، واحدها در ۱۱ سایت در شهرک‌های اندیشه، نیایش و الهیه اردبیل احداث خواهد شد. ۴۶۰ واحد به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ۸۵۰ واحد توسط تعاونی‌ها، ۸۹۰ واحد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۶۰۰ واحد به صورت اجرای مستقیم توسط راه و شهرسازی احداث می‌شود. این واحدهای مسکونی در بیش از ۱۲۵ هزار متر مربع زمین و در ۵ طبقه ساخته می‌شوند. متوسط زیربنای مفید هر واحد ۹۰ متر و متوسط زیربنای کل هر واحد ۱۲۰ متر خواهد بود. هزینه کل پروژه ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده و به میزان ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

همچنین ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در ۶۸ هزار و ۱۸۶ متر مربع زمین و به تفکیک ۷۰۰ واحد بنیاد ساخت و ۵۰۰ واحد گروه ساخت احداث خواهد شد. کل هزینه این پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده و هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است.

 


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا