کسب و کار

چرا اکودرایو بهترین سری محصولات ساعت سیتیزن است؟

سرمایه گذاران ژاپنی و سوئیسی برند سیتیزن را با هدف ارائه ساعت مچی‌های اقتصادی برای عموم مردم راه اندازی کردند. اولین سری محصولات این برند توسط رودلف اشمیت در کشور سوئیس ثبت شد و در ژاپن به فروش رسید. این برند افتخار تولید اولین ساعت مولتی بند یا چند هسته‌ای – اتمی را در اختیار دارد. همچنین موفق شده موتورهای اختصاصی میوتا را در سال ۲۰۱۰ عرضه کند. اکو درایو Eco-Drive بهترین و محبوب‌ترین سری محصولات این برند است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

 

دلیل محبوبیت ساعت‌های اکودرایو سیتیزن چیست؟

همچنین بخوانید

از نظر مشتریان و صاحب نظران صنعت ساعت سازی، ساعت‌های Eco-Drive سیتیزن بهترین سری محصولات تولیدی این برند به شمار می‌آید. این ساعت‌ها انرژی مورد نیاز برای کار خود را از طریق نور موجود در محیط به دست می‌آورند. شعار ستیزن برای این سری محصولات «اکنون بهتر آغاز کن» در نظر گرفته شد و این برند تمام تلاش خود را بکار می‌برد تا در هر سری جدید محصولات اکودرایو قابلیت‌های جدیدتری را عرضه کند. طرح‌های مختلف این محصول بسیار زیبا هستند و تنوع زیادی هم دارند. در اینجا به برخی قابلیت‌ها که در سری‌های مختلف محصولات سیتیزن ارائه شد اشاره می‌کنیم:

قابلیت ارتباط با ماهواره یا GPS

با اتصال به جی پی اس می‌توان در کمتر از ۳ ثانیه موقعیت ساعت را پیدا کرد، تنها باید موقعیت ساعت با ماهواره جی پی اس تنظیم شود. زمان دسترسی به این قابلیت در مدل‌های سال ۲۰۱۳ به ۱ ثانیه کاهش پیدا کرد.

قابلیت ۲ سال کارکرد منظم

وقتی منبع انرژی این ساعت‌‌ها به صورت کامل شارژ شود، می‌تواند به مدت ۲ سال منظم و با دقت بسیار بالا کار کند.

این ساعت‌ها برای استایل اسپرت طراحی شدند ولی زیبایی طراحی آن‌ها به حدی است که به راحتی می‌توان آن را با پیراهن‌های آستین دار و حتی کت‌های مجلسی هم هماهنگ کرد.

معروف‌ترین ساعت‌های سیتیزن (اکودرایو) کدام‌ها هستند؟

تنوع مدل‌های این سری از ساعت‌های سیتیزن بسیار زیاد است در اینجا به چند مدل خاطره ساز و خاص اشاره می‌کنیم:

Eco-Drive Promaster

این ساعت ویژه غواصی حالت اسپرت دارد و می‌تواند تا عمق ۳۰۰ متر زیر آب با کیفیت اولیه کار کند. کیف فولادی ضد زنگ این ساعت به همراه یک نوار لاستیکی از آن در مقابل نفوذ آب محافظت می‌کند. صفحه این ساعت‎ها بزرگ است و برای آن‌ها که مچ بزرگی دارند بسیار مناسب هستند. غواصان طرفدار مد می‌توانند از بند تسمه‌ای این ساعت استفاده کرده و آن را با کت و شلوار هم ست کنند. این ساعت قابلیت تنظیم برای افراد چپ دست را هم دارد، این افراد می‌توانند ساعت خود را روی دست راست ببندند و به راحتی استفاده کنند.

Citizen Eco Drive Axiom

Axiom ظاهر بسیار شیک و ساده‌ای دارد علاوه بر این استیل ضد زنگ با رنگ ثابت کیفیت این محصول را تضمین می‌کند. صفحه نقره‌ای این ساعت‌ها بسیار زیبا است و با عقربه‌های ساده در دو سایز مخصوص زنانه و مردانه تولید شده است. درست است که این ساعت حالت اسپرت دارد اما ست ساعت مچی خوبی برای زوج‌هایی است که دوست دارند هماهنگ بپوشند و لباس غیر رسمی می‌پوشند. این ساعت مچی کاربرد روزانه دارد و تا عمق ۳۰ متر زیر آب با کیفیت اولیه کار می‌کند. این سری محصولات اکودرایو تنوع طرح و رنگ بالایی دارند که کمک می‌کند کاربر حق انتخاب‌های زیادی داشته باشد. برای اولین بار بعضی مدل‌های این محصول به همراه دستبند النگو عرضه شد که با کریستال سواروسکی تزئین شدند.

Citizen Titanium Quartz

این ساعت کوارتزی دارای قاب استیل ضد زنگ است و یکی از پرفروش‌ترین محصولات سیتیزن به شمار می‌آید. این ساعت‌ها بسیار سبک هستند و با انواع لباس‌های رسمی و راحتی به خوبی هماهنگ می‌شود. صفحه شیک، قاب Super Titanium و رنگ زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل است. جنس این ساعت از فولاد ضد زنگ است و به راحتی دچار خراش و آسیب دیدگی نمی‌شود.

Citizen Stainless Steel

این مدل بسیار زیبا و ساده است. صفحه مشکی که با نشان دهنده زمان بزرگ سفید رنگ همراه شده جلوه بسیار زیبا و خاصی به این ساعت‌ها داده است. قیمت ارزان، طراحی ساده و زیبای این ساعت باعث شده که فروش بالایی داشته باشد و کاربران استقبال خوبی از آن کردند. طرفداران ساعت‌های کلاسیک و ساده که می‌خواهند یک ساعت مقرون به صرفه داشته باشند از داشتن Citizen Stainless Steel لذت خواهند برد. این ساعت برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است.

ساعت سیتیزن اکودرایو سوپر تیتانیوم

این سری محصولات بدنه‌ای بسیار محکم دارد و از فناوری آبکاری یونی، پلاسمای سرد سخت شده و پوشش دوبلکس برای طراحی آن استفاده شده است. این ساعت‌ها ضد آلرژی هستند و رنگبندی متنوعی دارند. این محصول با پلاتین و طلای سفید تولید شده و در دو رنگ نقره‌ای و طلایی راهی بازار شده است.

اگر این مدل‌ها را دیدید و با سلیقه شما جور در نیامد جای نگرانی ساعت‌های سیتیزن سری اکودرایو بسیار متنوع هستند به سایر مدل‌ها هم نگاه کنید. سیتیزن یک برند اقتصادی به شمار می‌آید اما مدل‌های خاص و با قابلیت‌های متنوع آن به نحوی طراحی شده که هر فردی به راحتی می‌تواند آن را با استایل رسمی ست کرده و در مجالس شیک و امروزی استفاده کند.

کلام آخر

شرکت سیتیزن در عرصه تولید ساعت‌های نوری بسیار مشهور است و هر بار تلاش می‌کند کارکرد این سری از محصولات خود را ارتقا دهد. بکارگیری جدیدترین فناوری‌های نوری نقطه قوت این سری از محصولات است و از نظر ذخیره انرژی و کارکرد با محصولات مشابه قابل مقایسه نیست.

این محصولات در گروه بهترین مدل‌های سیتیزن قرار می‌گیرد و توانسته این شرکت ژاپنی را در بالا و پایین بازار حفظ کرده و نجات دهد. برخی از محصولات این سری مثل Eco-Drive Duo بسیار خاطره ساز هستند اما تولید آن‌ها به دلیل ارائه محصولات پیشرفته و مدرن‌تر متوقف شده است. این سری ساعت‌های سیتیزن برای آن‌ها که دوستدار محیط زیست هستند بسیار مناسب است.

افرادی که به ظاهر، دقت، کیفیت، قیمت و قابلیت اطمینان یک ساعت مچی اهمیت ویژه‌های می‌دهند قطعا از خرید ساعت‌های اکودرایو سیتیزن پشیمان نخواهند شد. خرید یک ساعت خورشیدی به آن معنا است که شما دیگر نیاز ندارید نگران دوام باتری یا تعویض آن باشید و می‌توانید با خیال راحت از استفاده آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا