امور زیربناییراه و ساختمان

صفحه جدیدی برای توسعه روابط تجاری -ترانزیتی با ایران باز شد

وزیر امور خارجه ترکمنستان اظهار داشت: روابط ترکمنستان و ایران در سطح بالایی قرار دارد و در سال‌های گذشته گسترش قابل توجهی داشته است، می‌توان گفت این جلسات یک صفحه جدید و گام مثبتی برای روابط بین‌الملل دو کشور خواهند بود.


به گزارش آرمان اقتصادی،، رشید مردوف در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با بیان اینکه امروز در پایتخت ایران جلسات مهمی برای توسعه روابط بین دو کشور برگزار شد اظهار داشت: روابط ترکمنستان و ایران در سطح بالایی قرار دارد و در سال‌های گذشته گسترش قابل توجهی داشته است و می‌توان گفت این جلسات یک صفحه جدید و گام مثبتی برای روابط بین‌الملل دو کشور خواهند بود.

وی با اشاره به تصمیمات اخذ شده در نشست‌های امروز با وزارت راه و شهرسازی افزود: مذاکرات با ایران در چند بخش انجام شد که یکی از این بخش‌ها در حمل ونقل و ترانزیت بود که در این باره مسایل مربوطه مرور و بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: ما با هیات ۲۰ نفره وارد تهران شدیم که در ترکیب این هیات نمایندگانی از بخش های نفت و گاز، انرژی حضور دارند و یکی از بخش‌های مورد مذاکره با ایران درباره انرژی است و بدنبال این هستیم که روابط‌مان با ایران را در این بخش عمیق‌تر کنیم و امیدواریم نتایج خوبی از این نشست ها و مذاکرات بدست بیاوریم.

مردوف با اشاره به بخش دیگری از مذاکرات امروز با وزارت راه و شهرسازی گفت: بخش دیگری از مذاکرات درباره مسایل بازرگانی و تجارت بین دو کشور است که اطمینان کامل داریم می‌توان سطح تجاری دو کشور را افزایش دهیم و کمیته مربوطه به کار خود برای تحقق این هدف ادامه می دهد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر در حوزه برق و انرژی فعالیت های خوبی بین دو کشور وجود داشت و روابط دو کشور در حوزه انرژی بسیار مهم است .

وزیر امور خارجه ترکمنستان ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که درباره آن بحث و مذاکره شد، حوزه علم،‌ آموزش، تکنولوژی و سلامت بود که در این بخش هم امکانات و پتانسیل های بسیار خوبی برای افزایش سطح روابط بین دوکشور وجوددارد و ایران  و ترکمنستان باید روابط خود را در این حوزه افزایش دهد و برای همکاری‌های علمی گام های مثبتی بین دو کشور برداشته  شده است.

مردوف تاکید کرد: هیات ترکمنستان برای انجام وظایف خود در جهت تحقق این اهداف آمادگی کامل را دارد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا