صنعت، معدن، تجارت

تامین سرمایه در گردش واحدهای راکد راهگشای تولید در اردبیل است

اردبیل- استاندار اردبیل بر ضرورت ارائه تسهیلات مناسب توسط بانک های عامل تاکید کرد و گفت: تامین سرمایه در گردش واحد های راکد راه گشای چرخه تولید خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید حامد عاملی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه حل مشکلات واحدهای تولیدی وظیفه‌ی اصلی بانک‌های عامل است، اظهار کرد: بیش‌تر واحدهای تولیدی با مشکل دریافت تسهیلات و یا سرمایه در گردش مواجه هستند که لازم است در این راستا بانک‌های عامل وارد عمل شوند.

وی حل مشکلات جوانان و اشتغال زایی در استان را از مهم‌ترین اهداف پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی راکد که هم اکنون از تولید جا مانده اند با ارائه مشوق‌های مالی و تسهیلاتی می‌توانند دوباره به چرخه تولید برگردند.

استاندار اردبیل بر روند نظارت بر دریافت تسهیلات و به کارگیری آن در چرخه تولید تاکید کرد و گفت: کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های عامل باید به مدیران عامل واحدهای راکدی که خواستار آغاز دوباره فعالیت خود هستند تسهیلات ارائه نمایند و بر روند تولید نظارت داشته باشند

در ادامه رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه در جهت توسعه اقتصادی استان به صورت مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید انجام می‌شود بیان کرد: مهم‌ترین اهداف این بازدیدها آشنایی با مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در جلسات رفع موانع تولید است.

وی از بررسی مشکلات ۱۷ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم این واحدهای تولیدی با ادارات و ارگان‌ها از قبیل امور آب، اراضی، تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی، شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های برق و گاز و نیز سازمان محیط زیست دچار مشکل شده بودند که موانع این واحدها با ادارات مذکور حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بر حمایت ویژه این سازمان از واحدهای صنعتی در جهت تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: تمام هدف ما تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال است و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های مؤثری در جهت تولید پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها برداریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا