صنعت، معدن، تجارت

طرح ۳ ساله برای سودآوری هفت تپه تدوین شد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: طرح سه ساله برای شرکت هفت تپه تدوین شده که ظرف این مدت سودآوری داشته باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صادق خلیلیان عصر امروز پنجشنبه در بررسی آخرین وضعیت پرونده شرکت هفت تپه پس از واگذاری به دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری شرکت به بخش خصوصی در دولت گذشته اظهار کرد: در مقوله واگذاری اشکالاتی وجود داشت که در نهایت قوه قضائیه این شرکت را از این بخش خلع ید کرد.

وی افزود: به‌تدریج کشت و صنعت که اواخر به دلیل خلع ید دچار مشکلاتی می‌شد همچنان پس از خلع ید مشکلاتی داشت مثلاً از تیرماه امسال به بعد پرداخت حقوق به مشکل برخورد.

استاندار خوزستان ادامه داد: جلسه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۸ مهر امسال تشکیل شد که در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین منتظری از سوی قوه قضائیه و از سوی دولت علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهور نیز معاون حقوقی و وزرای جهاد، صمت نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی دادگستری حضور داشتند؛ همچنین سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اطلاعات، سهامداران نیشکر و بانک ملی و صادرات و معاون وزیر کشور در این جلسه بودند.

وی با بیان اینکه در آن جلسه ابتدا بحث بر این بود که شرکت به شستا تحویل شود که بنا به دلایلی رد شد، اظهار کرد: در نهایت پیشنهاد شده که هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داده شود تا هم افزایی پیدا می‌کند و این نظریه در جلسه پذیرفته و صورت‌جلسه و این صورت‌جلسه توسط اعضا امضا شد.

خلیلیان عنوان کرد: پس از واگذاری به شرکت هفت‌گانه توسعه نیشکر ابتدا دو ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت و هفته گذشته تقریباً تسویه کامل انجام شد.

استاندار خوزستان گفت: شرکت هفت تپه هم اکنون در حال بازسازی است و طرح سه ساله برای آن تعیین شده که ظرف این مدت سودآوری داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا