بین الملل

۲۸۱ هزار آمریکایی این هفته بیکار شدند

وزارت کار آمریکا گزارش هفتگی جدید خود را منتشر کرد که نشان می‌داد این هفته ۲۸۱ هزار آمریکایی تحت پوشش بیمه، برای اولین بار کار خود را از دست داده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از مارکت‌واچ، وزارت کار آمریکا گزارش هفتگی جدید خود را منتشر کرد که نشان می‌داد این هفته ۲۸۱ هزار آمریکایی تحت پوشش بیمه، برای اولین بار کار خود را از دست داده‌اند.

این پایین‌ترین رکورد بیکاری هفتگی آمریکا از تاریخ آغاز پاندمی کرونا در این کشور است. با بازگشت اقتصاد شرکت‌ها وکارخانجات آمریکایی از اخراج نیروهای خود کاسته‌اند و حالا در حال استخدام نیروهای بیشتری می‌باشند.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی وال‌استریت ژورنال پیش‌بینی کرده بودند تعداد بیکاران جدید آمریکا در این هفته به ۲۸۹ هزار نفر خواهد رسید.

داده‌های هفته قبل هم اصلاح شد و مشخص شد در آن هفته ۲۹۱ هزار نفر کار خود را از دست داده بودند.

بازار کار آمریکا در ۱۸ ماه اخیر ریکاوری سریعی را تجربه کرده است و نرخ بیکاری این کشور از ۱۴.۸ درصد در آوریل ۲۰۲۰ به ۴.۸ درصد در جدیدترین گزارش ماهانه (سپتامبر ۲۰۲۱) کاهش یافته است. این در حالی است که قبلاً پس از بحران اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸ بیش از ۵ سال طول کشیده بود که بیکاری هفتگی آمریکا در اکتبر ۲۰۱۴ به ۲۸۱ هزار نفر کاهش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا