بورسبورس اوراق

کاهش ۴۲ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ نخست آبان


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۲هزار و ۴۳۰واحد کاهش، معادل ۲.۹۵ درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۲میلیارد و ۵۰۱میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۸۷هزار میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۸۷۴هزار و ۴۷۱دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۵.۶۵ درصد کاهش، ۲۴.۸۷ و ۲۹.۵۴درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۷۳۰میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۲هزار و ۲۱۴میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۳.۸۲ و ۲۱.۲۴ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۷آبان با ۴۲هزار و ۴۳۰واحد کاهش، معادل ۲.۹۵درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۳هزارو ۹۲۷واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۰هزار و ۷۹۰واحد کاهش، معادل ۵.۲۳ درصد افت کرد و رقم ۳۷۶هزار و ۴۷۲واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۴هزار و ۴۳۰واحد افت به رقم ۱۰۴۳هزار و ۹۹۱واحد و شاخص بازار دوم با ۷۵هزار و ۱۷۵واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۳۶هزار و ۵۶۶واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۱۹درصد افت و شاخص بازار دوم با ۲.۶۷درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا