انرژی

زنگنه خبر داد: تامین نفت پالایشگاه برزیلی توسط ایران

وزیر نفت با اشاره به تمایل برزیل برای تأمین نفت یک پروژه پالایشگاهی در این کشور توسط ایران، گفت: قرار شد یک مشاور بین‌المللی را استخدام کنیم که این موضوع را از منظر نگرانی و خواست‌هایی که ما داریم بررسی کند و در این‌باره نظر دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بیژن نامدار زنگنه، بعد از دیدار با فرناندو کولهو فیلهو، وزیر معادن و انرژی برزیل، در جمع خبرنگاران گفت: نخستین محور گفت‌وگوی هیأت‌های ایرانی و برزیلی، دعوت ایران از شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) برای حضور در پروژه‌های نفت و گاز کشور بود.
وی افزود: پیش‌تر قرار بود گروهی از ایران به برزیل بروند؛ اما گفتیم سفر گروه مدیران شرکت پتروبراس به ایران برای مذاکرات درباره طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی و همچنین مشارکت آن‌ها در حوزه نفتی خزر در اولویت قرار گیرد.

 وزیر نفت با بیان این‌که همکاری شرکت‌های برزیلی در زمینه ساخت تجهیزات نفت در ایران برای استفاده در بازار داخلی و صدور به بازارهای منطقه، محور دوم گفت‌وگوی وزیران دو کشور بود، با اشاره به نظر مثبت طرف برزیلی در زمینه ساخت تجهیزات نفتی در ایران، گفت: طرف برزیلی قول داد که گروهی از پتروبراس به ایران سفر کنند و در چند ماه آینده مجموعه‌ای از صنعتگران برزیلی به ایران خواهند آمد که ما هم از این موضوع استقبال و زمینه را آماده می‌کنیم.

همچنین بخوانید

زنگنه با اشاره به ابراز تمایل برزیل برای تأمین نفت یک پروژه پالایشگاهی در این کشور توسط ایران، گفت: قرار شد یک مشاور بین‌المللی را استخدام کنیم که این موضوع را از منظر نگرانی و خواست‌هایی که ما داریم، بررسی کند و در این‌باره نظر دهد. در پروژه پالایشی یادشده با ظرفیت ۶۰۰ هزار بشکه در روز، یک طرف چینی هم حضور دارد که در ساخت و تأمین مالی این پروژه مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا