امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مرغ و تخم مرغ از استان مرکزی ممنوع الخروج شدند

اراک- استاندار مرکزی گفت: مرغ و تخم مرغ باید با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار گیرد با همه توان اجازه خروج این ۲ قلم کالای اساسی را از استان مرکزی نمی‌دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید علی آقازاده عصر دوشنبه در نشست تنظیم بازار استان مرکزی با ابراز نارضایتی از وضعیت توزیع مرغ استان، اظهار کرد: با کسی در این مهم تعارف نداریم اگر استان مرکزی در تولید برخی اقلام اساسی بیش از نیاز مصرفی تولید دارد نباید اجازه داد تا نیاز استان تأمین نشده، این اقلام از استان خارج شود.

وی ادامه داد: با کمک شورای تأمین استان و نیروی انتظامی اجازه خروج کالای اساسی مورد نیاز استان داده نمی‌شود و اول نیاز استان مرکزی تأمین شود و بعد سایر استان‌ها می‌توانند مصرف کننده تولیدات استان باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با همه توان نمی‌گذاریم ۲ قلم کالای اساسی مرغ و تخم مرغ از استان مرکزی خارج شود و باید با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

آقازاده گفت: باید آمار دقیقی از تولید کالاهای اساسی تولید استان مرکزی تهیه تا از خروج کالاهای اساسی مرغ و تخم مرغ جلوگیری شود.

وی ادامه داد: روزانه ۱۴۵ تن تولید تخم مرغ استان مرکزی است که ۴۰ تا ۴۵ تن نیاز مصرفی و همچنین روزانه ۱۲۰ تن گوشت مرغ در استان به عنوان نیاز مصرفی تعریف شده که بیش از این میزان در استان تولید می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی استان مرکزی امسال شمار جوجه ریزی مرغ در استان نسبت به سال گذشته کم نشده اما باید بررسی شود پس این محصول در کدام بازار عرضه می‌شود؟

وی ادامه داد: در طول ۲ سال اخیر هم هم به دولت قبلی و هم دولت فعلی اعلام شده که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به جیب مردم نمی‌رود و بابت این ارز، سالانه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه داده می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تحلیل وضعیت فعلی قیمت کالاها باید در ستاد تنظیم بازار مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی ادامه داد: قیمت گوشت مرغ ۳۱ هزار تومان است اما در کف بازار قیمت‌ها رقم‌های دیگری است و این نشان می‌دهد حرف‌های ما در جلسات و کارگروه‌ها با واقعیت متفاوت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا