بین الملل

قیمت بنزین در انگلیس به بالاترین سطح در تاریخ رسید

مصرف‌کنندگان انگلیسی که در حال حاضر با بالا بودن قیمت‌های انرژی در شرایط سختی به سر می‌برند با رکوردشکنی قیمت‌های بنزین در ماه اکتبر، بیش از پیش تحت فشار قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، مصرف‌کنندگان انگلیسی که در حال حاضر با بالا بودن قیمت‌های انرژی در شرایط سختی به سر می‌برند با رکوردشکنی قیمت‌های بنزین در ماه اکتبر، بیش از پیش تحت فشار قرار گرفتند.

گروه خدمات خودروی انگلستان (آراوسی) در گزارش جدید خود اعلام کرد میانگین قیمت بنزین انگلستان در ۲۴ اکتبر از رکورد ۱۴۴.۳۵ پنی (۱.۹۶ دلار) هم فراتر رفت. قیمت بنزین قبلاً در آوریل ۲۰۱۲ به این سطح نزدیک شده بود.

به این ترتیب رشد قیمت بنزین در ماه اکتبر بالاترین رشد ماهانه قیمت آن از سال ۲۰۰۰ تا کنون شد.

گزارش رکوردشکنی قیمت بنزین در حالی در روز چهارشنبه اعلام شد که روز دوشنبه گروه آراوسی در گزارش دیگری از رکورد زدن قیمت گازوئیل در ماه گذشته خبر داده بود.

افزایش قیمت این دو سوخت بیشتر تحت تأثیر این اتفاق افتاده است که ۴ سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ این کشور قیمت‌های خرده‌فروشی سوخت را بالا برده‌اند.

سیمون ویلیامز، سخنگوی بخش سوخت آراوسی گفت: ماه اکتبر ماه وحشتناکی برای رانندگان انگلیسی بود و قیمت بنزین و گازوئیل هر دو بالا رفتند. او گفت: حاشیه سودی که خرده‌فروشان از فروش سوخت دریافت می‌کنند حالا نسبت به دوره قبل از پاندمی خیلی بیشتر شده است که این باعث شده قیمت‌ها به طور مصنوعی بالا بروند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا