امور زیربناییراه و ساختمان

بهترین حمایت از تشکل‌ها، تقسیم قدرت است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:


به گزارش آرمان اقتصادی،، شهرام آدم‌نژاد در مراسم سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه این انجمن از قدیمی‌ترین انجمن‌های حوزه حمل و نقل در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: در کشور دو انجمن در حوزه حمل و نقل قدمت بالای ۵٠ سال دارد که یکی از آنها انجمن کشتیرانی است.

وی ادامه داد: ماده ٣١ قانون کار دو بند مهم دارد که یکی از آنها حقوق کارگران و دیگری بهبود وضعیت اقتصادی آنها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت کشورهای همسایه در بخش حمل و نقل گفت: سال ٧٢ به جلسه‌ای در ترکیه با موضوعیت حمل و نقل، دعوت شدم، در آن جلسه به دنبال مسئولان مرتبط با حوزه بودیم اما تمام اعضای جلسه از اعضای بخش خصوصی و تشکل‌ها بودند.

وی با بیان اینکه همین عوامل باعث قوی شدن تشکل‌ها می‌شود، گفت: ما در این حوزه فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم اما من به شخصه اعتقادی به حمایت از تشکل‌های صنفی ندارد و معتقدم به جای حمایت باید تقسیم قدرت انجام شود.

آدم‌نژاد ادامه داد: از من می‌پرسند چه توصیه‌ای به تشکل‌ها دارید. بهترین توصیه من به تشکل‌ها این است که به توصیه دولتی‌ها عمل نکنند و راه خود را ادامه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تشکل‌ها ملی‌تر و وفادارتر به نظام هستند. 

وی با تاکید بر دشواری‌های تحریم و شرایط کرونا در بخش حمل و نقل گفت: با دوره سخت تحریم‌‌ها در شرایط کرونا مواجه شدیم و کرونا در اخلاق نمره منفی در دنیا گرفت و دنیا با مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا مواجه شد.

آدم‌نژاد ادامه داد : شرکت‌ها و تشکل‌های حمل و نقل در ایام کرونا همواره کنار دولت بودند تا جریان حمل و نقل کالا مختل نشود.

وی با اشاره با حمایت دولت سیزدهم از تشکل‌های صنفی اظهار داشت: دولت سیزدهم نگاه بسیار مثبتی به تشکل‌ها دارد و رویکرد این است که در کنار تشکل‌ها و انجمن ‌ها تصمیم ‌سازی شود.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا