کسب و کار

آیا درب ضد سرقت مانع از سرقت منازل می‌شود؟

هر فعالیتی که انجام می‌شود و یا کارکردی که تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های حال حاضر دنیا به انسان ارائه می‌سازند، هیچ چیز به شکل قطعی دارای عملکرد بی نقص نمی‌باشد. درب ضد سرقت نیز از این موضوع مستثنی نیست. درب ضد سرقت دربی است که امروزه نام آشنای آن و همواره درباره ویژگی‌های آن می‌شنویم و یا حتی خودمان و اطرافیانمان در خانه‌ها و محل کار خود از آن استفاده می‌کنیم. اما به راستی عملکرد درب ضد سرقت که امروزه جایگزین نمونه‌های قدیمی درب با حفاظ آکاردئونی شده است، به گونه ای می‌باشد که می‌توان گفت مانع از سرقت منازل و یا هر محلی که در ورودی آن نصب شده می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا به سراغ مثالی از منبع پیداش درب ضد سرقت خواهیم رفت. ایتالیا کشوری بود که صنعت درب ضد سرقت را در جهان بسط داد. از لحاظ دسته بندی نیز درب‌های ضد سرقت ایتالیایی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • درب‌های ضد سرقت گرید A ایتالیا
  • درب‌های ضد سرقت گرید B ایتالیا
  • درب‌های ضد سرقت گرید C ایتالیا

درب‌های ضد سرقت گرید A ایتالیا

طبق استانداردهای اروپا، این گروه از درب‌های ضد سرقت ایتالیایی به طور معمولی باید دست کم ۵۵ دقیقه در مقابل باز شدن و نقوذ غیرمجاز مقاومت کنند.

درب ضد سرقت گرید B ایتالیا

طبق استانداردهای اروپا، این نوع از درب ضد سرقت ایتالیایی نیز باید دست کم ۴۵ دقیقه در برابر ورود غیرمجاز مقاومت کند.

درب ضد سرقت گرید C ایتالیا

این نوع نیز طبق استاندارد گفته شده در اروپا نهایت ۲۵ دقیقه مقاومت در برابر نفوذ را از خود نشان می‌دهد.

 

همان گونه که ممکن است متوجه شده باشید، کارایی درب‌های ضد سرقت نیز صد درصد نیست یعنی امکان باز شدن آن‌ها طبق استاندارد و مدل‌های مثال زده شده وجود دارد و تنها زمان آن متغیر است. هرچند که این زمان بر اساس استفاده از ابزار و تجهیزات کامل به دست آمده. یعنی سارقین از سری تکمیلی از ابزار آلات استفاده کنند تا درب را دیلم کرده و یا بشکنند.
پس با این تفاسیر و موضوعات گفته شده می‌توان کارایی حقیقی درب ضد سرقت را اینگونه نتیجه گیری کرد:

در اصل کارایی و وظیفه یک درب ضد سرقت به تاخیر انداختن عمل سرقت و ورود غیرمجاز به یک مکان خاص است.

انواع و اقسام درب ضد سرقت را می‌توانید از مجموعه دژ درب سفارش دهید. همچنین اطلاعات خود را نیز از طریق وبسایت رسمی دژ درب به دست آورید.

دسته بندی درب‌های ضد سرقت موجود در ایران

انواع درب‌های ضد سرقتی که به شکل کلی در ایران یافت شده و به ویژه از مجموعه دژ درب قابل تهیه هستند به شرح زیر است:

  • درب‌های ضد سرقت وارداتی ترکیه درجه یک
  • درب‌های صد سرقت وارداتی ترکیه درجه دو
  • درب‌های ضد سرقت لوکس ایرانی
  • درب‌های ضد سرقت ایرانی سری اکونومی
  • درب‌های ضد سرقت بسیار ضعیف ایرانی
  • درب‌های ضد سرقت چینی درجه یک
  • درب های ضد سرقت چینی درجه دو و درجه سه

مدت زمان مقاومتی که برای هر درب در نظر گرفته شده و تایین می‌شود بدین شکل مشخص خواهد شد که همه درب‌ها باید در یک شرایط یکسان از فشارها برای نفوذ قرار بگیرند تا زمان مقاومتی خود را نشان دهند. به شکل کلی می‌توان موارد زیر را بیان کرد اما باز هم لازم به ذکر است که حتما مقاومت درب‌ها از نظر فنی را باید تخصصی تر مورد بررسی قرار داد و گروه بندی کرد.

  • درب ضد سرقت وارداتی ترکیه درجه یک = درب ضد سرقت لوکس ایرانی
  • درب ضد سرقت وارداتی ترکیه درجه دو = درب ضد سرقت ایرانی درجه یک
  • درب ضد سرقت اکونومی ایرانی = درب ضد سرقت چینی درجه یک
  • درب ضد سرقت بسیار ضعیف ایرانی = درب ضد سرقت چینی درجه دو

مجموعه دژ درب در کنار انواع درب ضد سرقت و اطلاعات درباره آن‌ها، می‌تواند درب‌های سفارشی و ویژه افراد را نیز ارائه نماید.

آپشن‌های ویژه برای درب‌های ضد سرقت

هر فرد به طور کلی نیازها و انتظاراتی از امکاناتی که تهیه می‌کند دارد. ممکن است کارایی نوعی از درب ضد سرقت به نیازهای شخص نزدیک نباشد. می‌توان قابلیت‌های درب ضد سرقت را در این شرایط شخصی سازی کرد و آپشن‌های ویژه‌ای که افراد آن‌ها را مد نظر دارند به درب اضافه نمود. چند مورد از آن‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

نصب انواع قفل

روی درب‌های ضد سرقت می‌توان از نوع قفل مرکزی نیز استفاده کرد تا مقاومت را بالاتر برد. این قفل‌ها که زبانه‌های بیش‌تری دارند با چفت شدن بازشدن درب را به تاخیر خواهند انداخت. به این نوع قفل، مولتی نیز گفته می‌شود که به زبانه‌های قفل درب زبانه‌های بیش‌تری اضافه می‌کند. نصب قفل‌های چنگکی و یا گاوصندوقی نیز امکان پذیر بوده و مقاومت درب را بالا می‌برد.

استفاده از سیلندرهای نشکن ضد سرقت

سارقین برای عبور از موانعی چون درب ضد سرقت از تخریب سیلندرها استفاده می‌کنند. استفاده و نصب سیلندرهای نشکن ضد سرقت که دارای آلیاژی مخصوص می‌باشند می‌تواند عملکرد سارقین را کند تر سازند.

چهارچوب ضد دیلم، مانعی برای ورود سارقین

از رایج‌ترین روش‌هایی که سارقین برای عبور از انواع درب استفاده می‌کنند، دیلم کردن درب است. اگر حاشیه و لبه‌ای یک سانتی برای چهارچوب درب ایجاد شود جلوی دیلم کردن و شکستن قفل را خواهد گرفت. مهم‌ترین ویژگی یک چهارچوب ضد دیلم نداشتن فضای خالی میان بدنه درب و چهارچوب آن است. نصب و ایجاد این بخش در چهارچوب درب از ویژگی‌ها و آپشن‌های ویژه قابل پیاده سازی بر روی درب ضد سرقت است.

با تهیه یک درب ضد سرقت خوب و یا سفارشی سازی شده، می‌توانید از سرقت و ورود غیرمجاز به مکان‌های مورد نظر خود جلوگیری کنید. مجموعه دژ درب از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین‌ها برای ارائه انواع خدمات اطلاعاتی، فروش و نصب درب ضد سرقت با کادری مجرب است که نیاز مشتری را به کل برطرف ساخته و رضایت را به ارمغان خواهد آورد.

منبع : باشگاه خبر نگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا