امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه ۲۰ هکتاری باغات دیم در چهارمحال و بختیاری امکان‌پذیر است

بروجن- معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امکان تبدیل ۲۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار به باغات دیم در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدمهدی برومندی ظهر جمعه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی با کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری در بروجن با اشاره به شناخت مشکلات بخش کشاورزی، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت کشور متمرکز بر رفع مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: این استان سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

معاون باغبانی وزارت کشاورزی ادامه داد: بیش از ۴۱ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن محصول تولید می‌کنند.

برومند با بیان اینکه در سفر سه روزه ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری مشاهده شده است، گفت: این استان ظرفیت خوبی برای توسعه باغات دارد که وزارت کشاورزی برای توسعه آن تلاش خواهد کرد.

وی به توسعه باغات اشاره کرد و افزود: توسعه ۲۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار به باغات دیم در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

معاون باغبانی وزارت کشاورزی اصلاح با بیان اینکه ظرفیت چهارمحال و بختیاری در تولید گیاهان دارویی بالا است، اظهار کرد: هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده اما بر اساس بررسی‌ها کشت گیاهان دارویی در ۴۰ هزار هکتار امکان‌پذیر است.

وی به کشت گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هکتار گلخانه در استان فعال است و ۲۵۰ هکتار مجوز صادر شده است اما برخی از این مجوزها با مشکلاتی همراه بوده است که برای رفع آن تلاش می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا