امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ثبات بازار میوه به دلیل فراوانی عرضه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از ثبات قیمت میوه به دلیل فراوانی عرضه خبر داد.

همچنین بخوانید

اسدالله کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر، وضعیت بازار میوه را طی هفته‌های اخیر با ثبات اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در سال جاری با عرضه فروان میوه به بازار مواجه هستیم و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً تمام میوه‌های پاییزی وارد بازار شده است، افزود: با توجه به حجم عرضه، مورد خاصی برای بازار میوه در پاییز امسال پیش بینی نمی‌شود.

کارگر قیمت هر کیلوگرم نارنگی انشو را بین ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هرکیلوگرم نارنگی تخم ژاپنی نیز بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم لیموشیرین بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان و قیمت کیوی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان است.

این فعال بخش خصوصی قیمت هر کیلوگرم گلابی بیروتی را نیز بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و گلابی شاه میوه را بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم سیب گلاب پاییزه نیز به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

کارگر قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال را بین ۸ تا ۱۲ هزار تومان و هر کیلوگرم پرتقال ناول را بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت هرکیلوگرم موز نیز بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های فوق مربوط به میدان مرکزی میوه و تره بار است، ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم انار دماوندی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان، انار ساوه بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان و انبار شیراز بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است.

به گفته کارگر، مغازه داران باید این محصولات را حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به فروش برسانند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا