انرژی

خشک شدن ۱۲۴ حلقه چاه در محدود طرح آبرسانی اصفهان بزرگ

ایسنا/اصفهان معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: وقوع خشکسالی های اخیر منجر به خشکی ۱۲۴ حلقه چاه در محدود طرح آبرسانی اصفهان بزرگ شده است.

همچنین بخوانید

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان، محدوده طرح آبرسانی اصفهان بزرگ را شامل ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا دانست و اظهار کرد: میزان آبدهی ۱۴۰ حلقه چاه دیگر نیز در این محدوده بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

ناصر اکبری علت این کاهش را خشکی زاینده رود و افت سطح آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ حجم تولید آب از چاه‌های فلمن به میزان ۷۰۰ لیتر در ثانیه بود که امسال به صفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی مجموع آب تولیدی از منابع سطحی و زیرزمینی در ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستای استان اصفهان در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۷۰۰ لیتر اعلام کرد و گفت: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی، این رقم در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان سهم چاه ها در تولید آب مورد نیاز در سال گذشته را ۲۵۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: این میزان در سال جاری به کمتر از ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا