امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تمام محصولات کشاورزی تا سه سال آینده زیر کشت قراردادی می رود

ساری- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرف دو تا سه سال آینده تمامی محصولات زراعی و کشاورزی زیر طرح کشت قراردادی خواهد رفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا مهاجر شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سم، کود، نهال و نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری، آب و خاک در ساری اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت کودهای پایه افزایش یافت به دنبال آن بودیم که از کشاورزان برای خرید کود، سم و بذر مساعدت به عمل آوریم.

همچنین بخوانید

وی افزود: تصمیم گرفتیم نهاده‌ها را به کشاورزان ارائه دهیم از این رو کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفت و این طرح در محصولات صنعتی به راحتی قابل اجرا است و به عنوان نمونه ۱۰۰ درصد تولید در چغندرقند قراردادی است.

وی ادامه داد: در کشت قراردادی، کود، بذر، سم، آموزش، ترویج به کشاورزان ارائه می‌شود و در زمان خرید محصول، هزینه‌ها را تسویه می‌کنند و این طرح سبب رضایت کشاورزان و کارخانجات شده است.

مهاجر یادآور شد: الگوی کشت قراردادی برای محصولاتی نظیر دانه‌های روغنی، پنبه، گندم و برنج اجرا می‌شود و ظرف دو تا سه سال آینده تمامی محصولات زیر کشت قراردادی قرار می‌گیرد و کشاورز می‌داند برای چه و که تولید می‌کند و بنگاه اقتصادی نیز می‌داند از چه کسی و چه چیزی محصول خریداری می‌کند.

نمایشگاه تخصصی سم، کود، نهال، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری آب و خاک شامگاه سه شنبه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان و بهره برداران و فعالان این بخش در ساری برپا شد و تا شامگاه پنجشنبه دایر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا