صنعت، معدن، تجارت

افزایش عمق اکتشاف معادن از حداکثر ۵۰ به ۱۰۰ متر

یک مقام مسئول گفت: قبلا بیشتر اکتشاف های ما در میانگین عمق حداکثر ۵۰ متری انجام می شد که این میزان اکنون به حدود ۱۰۰ متر افزایش یافته است و حتی به حفاری در عمق ۱۸۰۰ متر نیز دست یافته ایم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، اسدالله کشاورز، مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ژئوفیزیک هوایی کشور در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است افزود: از سال های ۸۰ تا ۹۲ تنها ۲۳۰ هزار کیلومتر خطی انجام شده بود، اما در طول دولت یازدهم واز سال های ۹۲ تا ۹۶ این میزان به ۳۱۰ هزار کیلومتر خطی افزایش یافت.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات از کمک ژئوفیزیک هوایی به اکتشاف و تغییر تکنولوژی کشف معادن در ایران خبر داد وگفت: مواد معدنی در ایران به شش گروه تقسیم می شوند که چهار گروه آن عمدتا روباز و در سطح زمین بوده و دو گروه زیرزمینی شامل مواد معدنی فلزی، ذغال سنگ و مواد معدنی غیر فلزی طبقه بندی شده است.

وی افزود: این مواد غالبا ذخایری هست که در سطح زمین آشکار نیست و در اکثر مواقع از طریق روش های ژئوفیزیک، ژئوشیمی وسایر روش های اکتشافی و حفاری عمقی قابل شناسایی است.

وی با بیان این مطلب که در دولت یازدهم بیشتر اکتشاف ما در حوزه معادن فلزات بوده است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به معادن فلزی بهای بسیاری داده ومعادن خوبی نیز به ویژه در زمینه طلا و مس کشف شد و همچنین برروی آهن، سرب و روی نیز  فعالیت بسیاری انجام شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا