امور زیربناییراه و ساختمان

امکان اعزام و پذیرش بیش از ۷۵ میلیون مسافر را داریم

در حال حاضر سرویس‌های هوانوردی از ۱۳۲ مسیر هوایی به طول ۸۸ هزار کیلومتر انجام می‌شود و امکان ارائه سرویس روزانه بیش از هزار و ۸۰۰ پرواز وجود دارد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سیاوش امیرمکری در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر امکان اعزام و پذیرش بیش از ۷۵ میلیون مسافر در بخش هوایی وجود دارد، اظهار داشت: همچنین در حال حاضر سرویس‌های هوانوردی از ۱۳۲ مسیر هوایی به طول ۸۸ هزار کیلومتر انجام می‌شود و امکان ارائه سرویس روزانه بیش از هزار و ۸۰۰ پرواز وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان هوایی کشور گفت: برای این که بتوانیم از تمام این ظرفیت ها استفاده کنیم نیازمند این هستیم که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره اقدامات انجام شده برای جابه‌جایی جایی زائران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ در جریان عملیات حج تمتع امسال، عربستان اعلام کرد که فقط عملیات اعزام و پذیرش زائرین ایرانی باید از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شود و هیچ ایرلاین دیگری نمی تواند این سرویس را ارائه دهد و در آن دوره برای جابه‌جایی جایی زائران کار جهادی انجام شد به طوری که بیش از ۸۸ هزار زائر ظرف مدت ۳۰ روز از طریق مرز هوایی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند و طی ۲۵ روز این زائران به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به جابجایی زائران اربعین ۱۴۰۰ ادامه داد: در جریان جابه‌جایی جایی زائران اربعین ظرف ۱۲ روز ۸۶ هزار زائر را به عراق منتقل شد  و ۵۲ هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا