صنعت، معدن، تجارت

رفع مشکلات برخی صنایع منوط به اتخاذ تصمیم واحد سران سه قوه است

اراک – معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حل مشکلات آذرآب دولت دو بار مصوبه داشته است اما برای رفع این مشکل باید سران سه قوه تصمیم واحد اتخاذ کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی حسین رعیتی فرد صبح دوشنبه در جریان بازدید از شرکت آذرآب و نشست با مدیریت و اعضای شورای کار این شرکت با بیان اینکه آذرآب بدهکار و تأمین اجتماعی طلبکار است، عنوان کرد: امروز با مشکلات انباشته روبرو هستیم، قطعاً تلاش و تاکید می‌کنیم که سازمان تأمین اجتماعی هر نوع حمایت و همکاری را با این شرکت داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر این بدهی‌ها پرداخت نشود، قطعاً سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت‌های خود به چالش بر می‌خورد، به همین خاطر قطعاً تلاش خواهیم کرد که با رایزنی با سازمان، بازداشت نامه‌ها را تعلیق کنیم، اما باید شرکت بدهی خود را طبق تقسیط صورت گرفته پرداخت کند. شاید بتوان جریمه را بخشید، اما اصل بدهی را باید بپردازد.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی دغدغه جامعه کارگری را درک می‌کند اما این سازمان برای پرداخت بیمه و غیره باید درآمد داشته باشد.

رعیتی فرد در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم تا مشکلات حل شود و حتی در بحث بازداشت سند ملکی این شرکت که ارزشی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان دارد اقداماتی انجام گیرد تا بتواند در زمینه دریافت ضمانت نامه‌های بانکی اقدام کند.

وی با اشاره به چک‌های برگشتی و بدهی‌های شرکت آذرآب، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برای اینکه برخی مشکلات بدهی‌ها شرکت آذرآب حل شود، نیاز به مصوبه دولت دارد که در این راستا دولت دو بار مجوز داده است، اما برای رفع این مشکل باید سران سه قوه تصمیم واحد اتخاذ کنند.

رعیتی فرد: در پایان بیان کرد: در عرصه تولید و اقتصاد، رقابت حرف اول را می‌زند، مسلماً در کشورهای دیگر، صنایع فعالند و با استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و مشکلات کمتر، بازارهای تولیدی را جذب می‌کنند. امیدواریم در عرصه رقابت کار اساسی صورت گیرد و تأمین اجتماعی در مباحث مرتبط به خود همکاری کاملی با آذرآب داشته باشد تا کارگران و خانواده این جامعه با حداقل مشکلات درگیر باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا