امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ترویج کشت گیاهان کم آب‌خواه در گرمی/مصرف آب کشاورزی کنترل شود

گرمی – فرماندار شهرستان گرمی گفت: با توجه به تداوم شرایط خشکسالی ضروری است تا توسعه کشت محصولات کم آب‌بر با ارزش اقتصادی بیشتر در منطقه گرمی ترویج و توسعه پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی بهشتی عصر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ضروری است سازمان جهاد کشاورزی با راهکارهای علمی و کارشناسی توسعه کشت محصولات پربازده با مصرف کم آب را به عنوان الگویی مناسب ترویج و توسعه دهد.

همچنین بخوانید

وی شهرستان گرمی را با داشتن اراضی دیم حاصلخیز یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای فعالان این حوزه جز الزامات و ضرورت‌ها است.

فرماندار گرمی با تاکید بر اهمیت آب به عنوان یک کالای استراتژیک، از تمامی دستگاه‌های عضو شورای حفاظت از منابع آب خواستار حفاظت کمی و کیفی منابع آب و همکاری و همراهی با ادارات متولی از جمله اداره منابع آب شد.

بهشتی گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به تشویق کشاورزان برای کشت گیاهان کم آب‌بر و با ارزش اقتصادی بالا اقدام و در راستای اصلاح روش‌های آبیاری و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین گام بردارد.

وی از شرکت آب و فاضلاب خواستار برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات تأمین آب شرب روستاهای منطقه برای کاهش هدر رفت آب در شبکه، شناسایی اتفاقات شبکه و رفع سریع آنها شد.

بهشتی با تاکید بر شناسایی آلاینده‌های منابع آبی و رفع آنها توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی افزود: لای‌روبی رودخانه‌های داخل شهر، رفع موانع و گلوگاه‌های پرخطر توسط شهرداری گرمی باید در اسرع وقت انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا