امور زیربناییراه و ساختمان

احتمال از سرگیری سفرهای اتوبوسی به سوریه و ترکیه

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: به زودی امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به این کشورهای همسایه فراهم می‌شود.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، داریوش امانی در جمع خبرنگاران از آغاز سفرهای زمینی از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای به سوریه و ترکیه خبر داد و گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و به زودی امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به این کشورهای همسایه فراهم می‌شود.

وی همچنین درباره حذف پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها اظهار داشت: از اول آذرماه پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی جاده‌ای بر اساس کارت واکسیناسیون خواهد بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تغییر قیمت بلیت اتوبوس به دلیل پذیرش صد در صدی مسافران از آذرماه گفت: در ایام کرونا قیمت بلیت اتوبوس افزایش بالایی نداشت و طبق برآوردهای صورت گرفته شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در این دوره متوجه خسارت سه هزار میلیارد تومانی شده‌اند.

امانی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در اوایل شیوع ویروس کرونا بحث سفر تا چند ماهی تعطیل شد و پس از سر گرفته شدن سفرها پروتکل‌های بهداشتی اعمال شدند و پذیرش مسافر در هر دستگاه اتوبوس مینی‌بوس و کرایه سواری بر اساس پروتکل ها محدود شد و کاهش پیدا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این شرایط جابجایی مسافران برای شرکت‌های حمل و نقلی صرفه اقتصادی نداشت اما تمام شرکت‌ها به وظایف و مسئولیت‌های خود متعهد بودند.

امانی تاکید کرد:‌ سالانه ۲۴۰ میلیون نفر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا می‌شوند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا