اقتصاد کلان

روزنه‌های امید در صنعت هواپیمایی نمایان شد

ایسنا/خراسان رضوی شرکت ایرباس در نمایشگاه هوایی دبی با سفارش گروهی برای خرید ۲۵۵ هواپیمای A۳۲۱ تک راهرو حضور پیدا کرد، این حضور سرآغاز اولین معامله بزرگ در نوع خود از زمان شروع همه‌گیری بود.

به گزارش چنل نیوز ایشیا، اظهارات این هواپیماساز اروپایی مدت کوتاهی پس از انتشار صحبت‌های رقیب آمریکایی خود بوئینگ منتشر شد. شرکت بوئینگ اعلام کرده بود که سفارش تبدیل ۱۱ هواپیمای ۷۳۷ تک راهرو به هواپیمای باری را انجام می‌دهد و بیانگر این مورد است که صنعت هوانوردی به آرامی از رکود ناشی از کووید بهبود می‌یابد.

شرکت ایرباس  اظهار کرد: این سفارش از سوی Wizz Air، Frontier، Volaris و JetSMART که همگی متعلق به شرکت آمریکایی Indigo Partners هستند و از شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند، به ارزش کل بیش از ۳۳ میلیارد دلار، بر اساس آخرین فهرست قیمت منتشر شده توسط ایرباس در سال ۲۰۱۸ صادر شده است. البته هزینه کل سفارش فاش نشده است اما نرخ‌های فهرست به ندرت برای تحویل‌های بزرگ اعمال می‌شود.

۱۰۲ هواپیما شرکت هواپیمایی مجارستانی Wizz Air دریافت خواهد کرد و شرکت هواپیمایی American Frontier Airlines  تعداد ۹۱ هواپیما و شرکت Volaris مکزیک ۳۹ هواپیما و ۲۳ هواپیما شرکت JetSMART شیلی دریافت می‌کنند.

گیوم فاوری، مدیر عامل ایرباس اظهار کرد: از آنجایی که این چهار شرکت تحت یک شرکت سهامی متمرکز بر حمل‌ونقل هوایی قرار دارند، اجازه سفارش بزرگ و قیمتی جذاب را می‌دهد.

وی افزود: این معامله یک وضعیت بده بستان است و قرار است تحویل در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

نمایندگان صنعت هوانوردی درگیر به نمایشگاه هوایی دبی هجوم آوردند زیرا این بخش از محدودیت‌های سفر خارج شده است و با فشار برای کاهش تاثیر آن بر تغییرات آب‌وهوایی مواجه است.

این رویداد پنج روزه در امارات متحده عربی اولین گردهمایی بزرگ این صنعت از زمانی است که کووید-۱۹ در سال گذشته این صنعت را دچار مشکل کرد زیرا بسته‌شدن مرزها فرودگاه‌ها را متروکه و صدها هواپیما را از کار انداخت.

در حال حاضر ترافیک هوایی بازگشته است، اگرچه ترافیک هوایی در ماه سپتامبر ۵۳ درصد کمتر از سطوح قبل از همه‌گیری بود.

بیل فرانکه، رئیس Indigo Partners، در مورد این معامله گفت: این شرکت در مراحل اولیه بازیابی است.

کریستین شرر، مدیر ارشد بازرگانی ایرباس و رئیس ایرباس اینترنشنال ابراز کرد که خطوط هوایی Indigo Partners در چند ماه گذشته سریع و قاطعانه عمل کرده‌اند تا خود را در این نظم تاریخی قرار دهند زیرا تاثیر همه‌گیری کاهش می‌یابد و جهان می‌خواهد پروازهای پایدارتری داشته باشد.

شرکت ایرباس همچنین روز یکشنبه بیان کرد: نیروی هوایی امارات متحده عربی دو فروند هواپیمای تانکر چند منظوره A۳۳۰ (MRTT) را سفارش داده است که تعداد هواپیماهای MRTT در میان ناوگان خود را به پنج فروند برساند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا