انرژی

کمبود آب شرب از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی استان زنجان

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب شرب از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی استان زنجان است.

همچنین بخوانید

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ابهر یک شهر بافرهنگ، انقلابی و موثر در سطح ملی است، اظهار کرد: ابهر شخصیت‌های بسیار بزرگواری در طول تاریخ داشته و هم‌اینک نیز شخصیت‌های بزرگواری در سطح ملی از این شهرستان برآمده‌اند و مایه افتخار در کشور هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر استعداد فراوانی برای رشد و توسعه دارد اما وجود برخی از موانع و مشکلات باعث شده که این اتفاق نیفتد، تصریح کرد: برای حل این‌ مشکلات نیازمند همکاری مسئولان مرتبط در سطح ملی و استانی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت ورزشگاه سه هزار نفری ابهر که سال‌هاست نیمه‌تمام مانده و مایه تاسف است، تصریح کرد: این پروژه در پیش‌بینی‌ها بنا بود با یک میلیارد تومان به اتمام برسد اما تاکنون علی‌رغم هزینه ده میلیارد تومانی به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد دیگر نیز برای تکمیل این پروژه نیاز داریم، متذکر شد: امیدواریم با حضور دولت جدید شاهد باشیم پروژه‌های عقب افتاده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه قاعده این سفر بر این بود که پروژه‌هایی که بالای ۷۵ درصد و گاهی نیز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار گیرند، یادآور شد: برخی از موضوعات مسائل فوریت‌داری هستند که پرداختن به آنها در برآورده کردن نیاز مردم و ایجاد آرامش و امید در بین مردم موثرتر از اتمام بعضی از پروژه‌های به تاخیر افتاده است.

این مسئول با بیان اینکه در استان و به ویژه در این منطقه از وضعیتی مطلوبی در حوزه آب شرب  برخوردار نیستیم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ میلیون مترمکعب مصرف آب شرب در شهرستان ابهر و خرم‌دره که در افق ۱۴۲۵ به همین میزان آب کم داریم و اگر از الان فکری برای تامین این آب نشود به نقطه غیرقابل جبران نخواهیم رسید و زندگی در این منطقه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه ابهر از پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است، یادآور شد: علی‌رغم این موضوع کشاورزی  این شهرستان با مشکلاتی نظیر کم‌آبی، الگوی کشت و آبیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

شجاعی تاکید کرد: در حوزه صنعتی نیز با حدود ۴۰ درصد از صنایع استان در ابهر مستقر شده است ولی بسیاری از واحدهای صنعتی اما مشکلاتی دارند که سال‌های سال حل نشده و باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا