انرژی

تزریق نقدینگی برای طرح فاضلاب اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اگر تزریق نقدینگی به طرح فاضلاب اهواز نداشته باشیم، سرعت پروژه‌هایی که اکنون به خوبی در حال اجرا هستند کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید

حمیدرضا جانباز در نشست بررسی آخرین اقدامات پروژه‌های اجرایی شرکت آب و فاضلاب خوزستان که امروز، ۲۹ آبان ماه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، درخواست کردیم که اگر تزریق نقدینگی به طرح فاضلاب اهواز نداشته باشیم، سرعت پروژه‌هایی که اکنون به خوبی در حال اجرا هستند کاهش می‌یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: از وزیر نیرو درخواست داریم نامه‌ای با امضای ایشان برای معاون اول رئیس جمهور فرستاده شود تا از ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده برای فاضلاب اهواز حدود یک هزار میلیارد تومان یا ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به پروژه تزریق شود.

طرح‌های فاضلاب دیگر شهرهای خوزستان در مسیر موافقت‌نامه

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص طرح‌های فاضلاب سایر شهرهای خوزستان گفت: اجرای طرح‌های فاضلاب دیگر شهرهای خوزستان به جز شهر اهواز در مسیر موافقت نامه هستند و پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

جانباز عنوان کرد: به زودی پیمانکار پروژه فاضلاب شهر آبادان مشخص می‌شود و با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی آبفا خوزستان این پروژه با فاینانس خارجی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مناقصه پروژه فاضلاب مسجدسلیمان با ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برگزار شده و پیمانکار این طرح در مرحله تجهیز کارگاه است. این طرح از محل فاینانس ماده ۵۶ است اما در مجموع بانک‌ها رغبت چندانی در این زمینه ندارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فاینانس پروژه فاضلاب خرمشهر نیز از طریق بانک در حال پیگیری است. برای ماهشهر، بندرامام و دیگر شهرهایی که در بارش‌های سال گذشته دچار آبگرفتگی شده‌اند شرکت آبفا در حال انجام اقداماتی است تا امسال کمتر دچار مشکل شوند.

جانباز ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان آماده بهره‌برداری است و ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجرا داریم. تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان تا انتهای امسال وارد مدار خواهد شد. تصفیه خانه غرب اهواز یکی از طرح‌هایی است که در حال تامین منابع خارجی آن هستیم اما متاسفانه تاکنون خط اعتباری برای این طرح برقرار نشده است.

وی با بیان اینکه مناقصه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز برگزار شده است، گفت: امیدواریم با مصوبه دولت، عملیات اجرایی بخش عمده‌ای از خطوط و ایستگاه‌های پمپاژ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز ظرف مدت یکماه تا ۴۰ روز آینده اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا