امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت تحقق کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بر ضرورت تحقق کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شهرام شفیعی شامگاه یک شنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بخصوص مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را در راستای افزایش بهره وری بخش کشاورزی در زنجیره تولید گندم با اشاره به مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: اصلاح و بهبود شیوه‌های مصرف عوامل تولید و نهاده‌ها در محصولات و تولیدات کشاورزی از وظایف مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی می‌باشد.

وی با اشاره به تعداد ۷۴ مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با تعداد بیش از ۶۰۰ نفر کارشناس کشاورزی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی ادامه داد: این کارشناسان به عنوان اشاعه دهندگان دانش با عقد قرارداد سهم بری دانش از تولید و کشاورزی قراردادی به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل‌های تولید گندم می‌باشند.

شفیعی ادامه داد: هدف از تشکیل مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی فراهم کردن شرایط دسترسی آسان کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره‌ای است و این مراکز می‌توانند به عنوان کانون انتقال و اشاعه دانش و اطلاعات در محیط کشاورزی محسوب شوند.

وی افزود: اصلاح و بهبود شیوه‌های مصرف عوامل تولید و نهاده‌ها در محصولات و تولیدات کشاورزی از دیگر وظایف مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی می‌باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از نهادهای پشتیبان در کشاورزی قراردادی می‌باشد و وظیفه تعیین تناسب اکولوژیکی شاخص‌های مورد نظر اعلام به مجری کشاورزی قراردادی به منظور تعیین پاداش بهره وری را برعهده دارد.

وی در پایان گفت: نقش عوامل سازمان نظام مهندسی (مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی) در کشاورزی قراردادی نظارت بر تولید محصول مطابق استاندارد اعلامی از سوی مجری و ارائه خدمات فنی و مهندسی با ارائه تکنیک‌ها و روش‌های نوین بیمه محصولات کشاورزی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا