انرژی

شریعتی: مازوت بر آلودگی هوا تاثیر مخرب دارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: واحدهای صنعتی اطراف تهران، خودروها و موتورسیکلت های غیر استاندارد و سوخت هایی که به صورت ناقص می سوزند در تشدید آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران موثر هستند.

همچنین بخوانید

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها و تاثیر مازوت بر تشدید آن بیان کرد: متاسفانه استفاده از مازوت بر آلودگی هوای شهرها تاثیر مخرب دارد و علاوه بر آن تاثیر منفی اقتصادی نیز دارد. ما هرچقدر بتوانیم از سوخت های مایع کمتر استفاده کنیم به نفع اقتصاد کشور است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: واحدهای صنعتی اطراف تهران، خودروها و موتورسیکلت های غیر استاندارد و سوخت هایی که به صورت ناقص می سوزند در تشدید آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران موثر هستند به ویژه در فصل زمستان که موتورخانه ها نیز فعالیت داشته و به یک عامل مضاعف برای آلودگی هوا تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که چرا علی رغم تاثیرات مازوت بر تشدید آلودگی هوا همچنان از آن استفاده می شود؟ تصریح کرد: ما برای اینکه بخواهیم در فصل زمستان همه نیازهای کشور را چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعتی تامین کنیم با کمبود گاز طبیعی مواجه هستیم بنابراین بخشی از سوخت صنایع و نیروگاه ها الزاما باید از طریق سوخت مایع تامین شود. ما باید به این سمت برویم که تکنولوژی نیروگاه ها و صنایع را بالاتر برده تا آلودگی کمتری با سوزاندن سوخت های مایع ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا