بانکبانک و بیمه

کاهش دو مرحله‌ای نرخ سود بانکی


رییس کل بانک مرکزی گفت: تعیین نرخ سود تسهیلات به عنوان مرحله دوم کاهش نرخ سود بانکی در آینده انجام می‌شود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، ولی الله سیف امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی از  یازدهم شهریور ماه اجرایی شده است، گفت: کاهش نرخ سود بانکی در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول تثبیت سود سپرده‌ها است و تعیین سود تسهیلات به عنوان مرحله دوم این اقدام در آینده انجام خواهد شد.

رییس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف سپرده‌ها امری مهم و ضروری برای آینده اقتصاد کشور است، تصریح کرد: از این طریق بانک مرکزی می‌تواند سیالیت منابع در سالی که پیش رو داریم را پیش‌بینی کند.
سیف با بیان اینکه برخی استنباط می‌کنند که مدت ۱۰ روزه اعلام شده برای تعیین تکلیف سپرده های مردم باعث شد منابع برخی بانک‌ها به بانک‌های دیگر منتقل شود، گفت: صف‌های طولانی بانک‌ها به این دلیل تشکیل شد که صاحبان سپرده‌ها تکلیف سپرده های خود را روشن کنند و مردم تصمیم گرفتند که در بانک‌ها سپرده‌گذاری بلندمدت یا کوتاه مدت انجام دهند.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش کنترل ها و نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها گفت: با تشدید کنترل‌ها جلوی بروز تخلفات را گرفته‌ایم تا راهی برای تعیین سود تسهیلات در آینده باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا