بورسبورس اوراق

افت ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس در آبان ۱۴۰۰


شاخص بورس در مهرماه امسال با ۴۹هزار و ۴۲۲واحد کاهش، معادل ۳.۴۴ درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در آبان ماه امسال طی ۲۲روز معاملاتی تعداد ۱۳۵میلیارد و ۸۷۸میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰۳هزار و ۱۷۵میلیارد ریال در بیش از ۱۱میلیون و ۲۵۹هزار و ۷۹۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۱.۶۴ و ۹.۸۶ درصد رشد و ۱۸.۷۳ درصد افت را نسبت به ماه قبل خود(مهر) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۷میلیارد و ۸۵۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۰۷هزار و ۸۱۲میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۲.۵۲ و ۲۳.۳۶ درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۰ آبان امسال با ۴۹هزار و ۴۲۲واحد کاهش، معادل ۳.۴۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۶هزار و ۹۳۵واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۳هزار و ۹۳۶واحد کاهش معادل ۳.۵۱درصد افت کرد و رقم ۳۸۳هزار و ۳۲۶واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۰هزار و ۸۰۰واحد افت به رقم ۱۰۴۷هزار و ۵۴۸واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۶هزار و ۵۶۰واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۶۹۵هزار و ۱۸۰واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۲.۸۶درصد افت و شاخص بازار دوم با ۴.۱۵درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا