امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رئیس شورای شهری که کشاورزی می‌کند/ تولید نهال توسط یک روحانی

تبریز- حجت الاسلام محمدحسین مهدی نژاد گرگری رئیس شورای شهر هادیشهر، کشاورز ماهری است که حدود ۴ سالی می‌شود به تولید نهال با پایه‌های رویشی مشغول است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- آناهیتا رحیمی: موفقیت در کار را به عشق و علاقه و پشتکار گره زده است و معتقد است اگر در ذات هر فردی علاقه و پشتکار وجود داشته باشد در کار خود موفق خواهد شد. او می‌گوید یک دست صدا ندارد و جوانان باید دل به کار داده و آستین همت را بالا بزنند.

وی همه چیز را از سپری کردن دوران کودکی خود در باغ به یاد دارد؛ یعنی بهتر است بگوییم که در باغ قد کشیده است و بر خلاف تصور برخی از افراد، کشاورزی را برای خود ننگ نمی‌داند بلکه معتقد است این راهی است که می‌توانی روی پاهای خود بایستی و محتاج دیگران نباشی.

شاید هم چندان بیراه نباشد و اگر تولیدات از یک محیط کوچک هم شروع شود به دیگران محتاج نخواهی شد چنانچه حالا دستان توانگر این روحانی، برای روستای خود، خیر و برکت می‌آورد و سال‌های متمادی است که در پرورش میوه‌های گوناگون مهارت خاصی دارد.

آوازه دستان توانگر این روحانی را باید از خوشه‌های طلایی انگورها و شیرینی خربزه معروف روستای گرگر پرسید.

حکایت باغ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مهدی نژاد گرگری تنها به درختان میوه‌ای که سالیان متمادی است قد کشیده ختم نمی‌شود بلکه وی همواره به دنبال یافتن راهی بوده است که شاهد خشکیده شدن درختان میوه و سرمازدگی آنها نباشد تا اینکه پس از بررسی و تحقیقات بسیار، موفق به تولید و تکثیر نهال‌های مختلف با پایه رویشی شده است یعنی تولیدی که در سطح استان آذربایجان شرقی حرف اول و آخر را می‌زند.

مهدی نژاد گرگری، رئیس شورای شهر هادیشهر جلفاست که در کنار خدمت رسانی به مردم، تبحر کافی در کشاورزی دارد و سال‌های متمادی است که با عشق و علاقه، پای کار است.

من از دوران کودکی به کشاورزی، عشق و علاقه خاصی داشتم و از همان کودکی در زمین کشاورزی کار می‌کردم

این روحانی کشاورز متولد سال ۱۳۴۷ است که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و حالا حدود ۴ سالی است که برای اولین بار در شهرستان جلفا به تولید نهال‌های مختلف با پایه رویشی مشغول است.

وی صحبت خود را از عشق و علاقه به کشاورزی آغاز کرده و گفت: من از دوران کودکی به کشاورزی، عشق و علاقه خاصی داشتم و از همان کودکی در زمین کشاورزی کار می‌کردم. زمانی که دانش آموز بودم و حتی قبل از اینکه برای ادامه تحصیل به حوزه بروم به فعالیت خود در زمین کشاورزی ادامه می‌دادم.

رئیس شورای شهری که کشاورزی می‌کند/ تولید نهال توسط یک روحانی

این تولیدکننده نهال افزود: من از سال ۷۶ تا ۸۰، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جلفا بوده‌ام و علاوه بر آن، مدیر فرهنگی، تدارکات و طرح‌های تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی و نیز رئیس شورای پنجم شهر هادیشهر بوده‌ام و در حال حاضر نیز برای دو سال متوالی به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شده‌ام.

در کنار تمام فعالیت‌ها به پختن نان نیز مشغول هستم

مهدی نژاد گرگری ادامه داد: در کنار تمام فعالیت‌هایی که داشتم به مدت ۳ سال سرپرست دانشگاه پیام نور هادیشهر بوده و حتی در زمینه راه‌اندازی کانون‌های قرآنی، فرماندهی دو پایگاه امام صادق (ع) و امام خمینی (ره)، مسئول ستاد اقامه نماز جمعه، راه اندازی مؤسسه غدیر در کمک به مستمندان شهرستان، احیا هیأت عمران آبادی و پیگیری طرح‌های عمرانی فعالیت داشته‌ام اما هیچکدام از این فعالیت‌ها مانع از این نمی‌شد که از کشاورزی دست بردارم.

وی گفت: به دلیل کم آبی و مشکلات درختان اعم از سرمازدگی، خشکیده شدن تصمیم گرفتم تا به تحقیقات تازه‌ای دست یابم و بالاخره پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های متعدد، به تولید نهال با پایه‌های رویشی دست یافتم که علاوه بر اینکه پرمحصول و زودبازده است در مقابل سرما و بیماری نیز مقاوم است و در حال حاضر حدود ۴ سال است که به تولید نهال و تکثیر مشغول هستم.

رئیس شورای شهری که کشاورزی می‌کند/ تولید نهال توسط یک روحانی

این روحانی کشاورز بیان کرد: باغی که در حال حاضر مشغول کشاورزی در آن هستم حدود یک هکتار است و محصولاتی نظیر خربزه، هندوانه، زردآلو، انگور، گندم، عناب، گوجه فرنگی، آلو، آلوچه، گیلاس وجود دارد و گذشته از آن، در زمینه تولید و تکثیر نهال نیز فعالیت داریم که اکثراً به کشاورزان شهرستان‌های شبستر، میاندوآب و سیه رود جلفا فروخته می‌شود.

تمام کارهای باغ را خودم انجام می‌دهم

رئیس شورای شهر هادیشهر افزود: تمایل چندانی ندارم تا در کارهای باغ کسی کمکم کند و دوست دارم تمام کارها را خودم انجام دهم اما با این وجود، پسرم گاهی در کارهای باغ، کمک حال من است و در مواقع ضروری به کمک کارگران، به امورات باغ رسیدگی می‌کنم.

مهدی نژاد گرگری بیان کرد: همان طور که گفتم من از کودکی به کشاورزی علاقه داشتم و همواره معتقدم اگر فردی به کاری که می‌خواهد انجام دهد عشق و علاقه داشته باشد قطعاً در آن موفق خواهد شد.

رئیس شورای شهری که کشاورزی می‌کند/ تولید نهال توسط یک روحانی

این روحانی کشاورز ادامه داد: کشاورزی پایه و اساس است و اگر در کشوری وجود نداشته باشد تولیدی نیز در میان نخواهد بود و چه بخواهیم و نخواهیم به دیگران نیازمند خواهیم شد چرا که اگر در جامعه‌ای تولید وجود نداشته باشد باید همواره به دیگران محتاج بود و به این دلیل معتقد هستم که کشاورزی باید الگوسازی شود و مردم نباید از این گونه شغل‌ها کناره گیری کنند.

جوانان اهل کار و پشتکار داشته باشند

وی گفت: توصیه‌ام به تمام جوانان این است که اهل کار و پشتکار باشند چرا که تنها در این صورت می‌توانند خود را به جایی برسانند.

رئیس شورای شهر هادیشهر ادامه داد: اگر جوانان اهل کار و پشتکار باشند قطعاً در جامعه می‌توانند خودی از خود نشان دهند و به دنبال آن، به جامعه نیز خدمت کنند؛ جوانان نباید از کار هراسی داشته باشند چرا که آینده آنان منوط به داشتن شغل است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا