بورسبورس اوراق

کاهش ۱۶هزار واحدی شاخص بورس در ۱ هفته‌‌


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۱۶هزار و ۶۸۳واحد کاهش، معادل ۱.۱۸درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۷میلیارد و ۱۴۲میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲هزار و ۵۲میلیارد ریال در بیش از ۲میلیون و ۶۵۳هزار و ۶۵۸دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۸.۲۰ و ۱۸.۰۳درصد افت و ۲.۲۷ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۷۰۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۹هزار و ۲۶۵میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۸.۹۸ درصد افت و ۳۸.۶۷ درصد کاهش همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۵ آذر با ۱۶هزار و ۶۸۳واحد کاهش، معادل ۱.۱۸درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۴هزارو ۹۵واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳هزار و ۲۹۵واحد کاهش، معادل ۰.۸۵درصد افت کرد و رقم ۳۸۳هزار و ۴۷۰واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۷هزار و ۲۲۹واحد افت به رقم ۱۰۵۰هزار و ۳۴۶واحد و شاخص بازار دوم با ۱۷هزار و ۸۴۲واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۱۷هزار و ۳۱۳واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۶۱ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۰.۶۵درصد افت همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا