انرژی

بسیج در زمینه آب شرب روستاها در کشور به وزارت نیرو کمک می کند

بسیج در زمینه آب شرب روستاها در کشور به وزارت نیرو کمک می کند

ایسنا/کرمان فرمانده بسیج مستضعفین گفت: با وزارت نیرو توافق کردیم که در زمینه آب شرب روستاها در کشور کمک کنیم؛ از جمله استان کرمان که نیاز بیشتری به نقش آفرینی در این موضوع وجود دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سردار سلیمانی امروز ۷ آذرماه در حاشیه افتتاح آبرسانی به ۶۳ روستای محروم استان کرمان در روستای زین آباد رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در استان کرمان در سال جاری پروژه های محرومیت زدایی فراوانی با موضوعات مختلف توسط نیروهای جهادی بسیج و با همکاری دستگاههای مسئول و خیرین برای خدمت به مردم انجام شده است.

وی افزود: یکی از این موضوعات، آب شرب روستاها است که عزیزان در سپاه ثارالله استان کرمان و سایر دستگاهها تلاش کردند و در مجموع حدود ۴۰۰ روستا را در سال جاری برنامه ریزی کردند که آب شرب آنها تامین شود.

فرمانده بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز به ۶۳ روستا به نیت ۶۳ سال سن مبارک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آبرسانی شد و این عدد در سالگرد شهادت سردار دلها و هفته پاسدار تکرار خواهد شد تا عدد روستاها به ۴۰۰ روستا برسد.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی های سپاه و بسیج در موضوع محرومیت زدایی بسیار وسیع و گسترده است، عنوان کرد: در کنار مردم هستیم بخصوص مردم مناطق محروم و روستاها، در زمینه آب شرب، ساخت مسکن برای محرومین، جاده های روستایی، اقتصاد روستا در زمینه دامداری، باغداری، کشاورزی و موضوعاتی که مبتنی بر تولیدات خانگی و تولید در واحدهای کوچک روستایی باشد، کمک و تسهیل گری می کنیم تا  مردم محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وی بیان کرد: سایر زیرساختهای مورد نیاز شامل مسجد، مدرسه و … موضوعاتی است که بسیج سازندگی در طول سال در کشور در دستور کار قرار داده و معمولاً سالیانه چندین هزار پروژه را در موضوعات مختلف انجام می دهد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از استانهای بسیار موفق و فعال استان کرمان است که در حوادثی مانند سیل و زلزله سپاه ثارالله استان کرمان به سرعت نقش آفرینی کرده و به مسائل و مشکلات رسیدگی کرده و توانسته نیازمندی های مردم را تا حدی که ممکن باشد پاسخ دهد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا