بورسبورس اوراق

کاهش ۵۳هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵۳هزار و ۹۸۵واحد کاهش، معادل ۳.۸۷درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۱میلیارد و ۴۶۷میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۹هزار و ۷۷۳میلیارد ریال در بیش از ۲میلیون و ۱۰۹هزار و ۱۲۳دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۰.۹۱، ۲۲.۵۳ و ۲۰.۵۲ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۶۸۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۷هزار و ۳۰۲میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۶.۲۷ و ۱۶.۳۱ درصد افزایش همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۲ آذر با ۵۳هزار و ۹۸۵واحد کاهش، معادل ۳.۸۷درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۴۰هزارو ۱۲۱واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۵هزار و ۹۰۷واحد کاهش، معادل ۴.۱۵درصد افت کرد و رقم ۳۶۷هزار و ۵۶۳واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۸هزار و ۹۳۱واحد افت به رقم ۱۰۱۱هزار و ۴۴۵واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰هزار و ۷۱۵واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۶۰۶هزار و ۵۴۷واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۷۱ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۴.۰۷درصد افت همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا