کسب و کار

معرفی دکتر بهنام غفار زاده، چشم پزشکی که انسانیت را معنا کرد

ممکن است نام دکتر بهنام غفار زاده را شنیده باشید. پزشک تبریزی ای که به خیرخواهی و انسانیتش مشهور است. در این مطلب به معرفی دکتر بهنام غفار زاده، چشم پزشکی که انسانیت را معنا کرد می پردازیم.

بیوگرافی دکتر بهنام غفار زاده

بهنام غفار زاده متولد شهر تبریز است و ۴۸ سال سن دارد. او نزدیک به ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه جراحی و چشم پزشکی را به نام خود ثبت کرده است.

پدر دکتر بهنام غفارزاده کارمند راه آهن بود و او در خانواده ای کارمندی بزرگ شد. جراح غفار زاده در سن ۳۰ سالگی با دکتر رویا باقر نژاد آشنا شد و سپس این دو با یکدیگر ازدواج کردند.

همچنین بخوانید

حاصل این ازدواج دو فرزند است. این دکتر متولد ۱۳۵۲، تحصیلات عالی خودش را در دانشگاه تبریز و زاهدان گذرانده. در دوران تحصیل خود، تحقیقات متفاوتی نیز ارائه داده.

اثر آب معدنی روی سنگ کلیه ها، تحقیق به روی بیماری سرطان مری و بررسی علل شیوع بیماری آب سیاه در استان زاهدان از نمونه تحقیق های دکتر غفار زاده هستند.

فعالیت و جراحی های دکتر بهنام غفار زاده

دکتر بهنام غفار زاده فعالیت های خودش را در استان تبریز که زادگاه اوست، آغاز کرد. تعداد این جراحی ها تا امروز به عدد چهل هزار رسیده است که هم در بیمارستان های دولتی و هم خصوصی انجام شده اند.

جراح غفار زاده می گوید بیست هزار تا از عمل هایش را در بیمارستان های صحرایی و نظامی انجام داده است. این عمل ها تنها برای کمک به مردم در موقعیت های بحرانی انجام شده اند.

این پزشک نیکوکار تبریزی چهار هزار عمل رایگان و بدون دریافت کوچک ترین هزینه ای انجام داده. این عمل ها در کنار اهدای ده تا پانزده هزار عینک رایگان به افراد نیازمند، او را تبدیل به نیکوکار ترین جراح کرده است.

شهرت دکتر بهنام غفار زاده

 

جراحی های رایگان و کمک های بی دریغ این پزشک جوان، موجب شهرت ایشان شد. به گفته خود دکتر غفار زاده بیشترین تعداد عملی که در روز انجام داده اند به عدد ۶۷ می رسد.

ایشان از ۸ صبح تا ۱۲ شب برای بیماران به صورت رایگان ۶۷ عمل پی در پی را انجام داده است. این پزشک به مناطق محروم نیز سفر می کند تا افرادی که به امکانات جراحی دسترسی ندارد را عمل کنند.

جراح غفار زاده گاهی هزینه های جانبی بیماران خود از جمله هزینه سفر، خوراک یا اقامتشان را می پردازد. چرا که حفظ عزت نفس و سلامتی مردم را جزو وظایف خود می داند.

معروف ترین اقدامات جراح بهنام غفار زاده

این دکتر ۴۸ ساله علاوه بر انجام جراحی به روی چشم مردم، چشم حیوانات را نیز درمان می کند. جراح غفار زاده برای اولین بار چشم حیواناتی چون: اسب، سنجاب، طوطی، خروس و اردک را نیز عمل کرده اند.

اخبار و تصاویر این جراحی ها در رسانه های خارجی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. ایشان در این باره می گویند این تنها کمکی بود که برای نجات این حیوانات از دستم بر می آمد و انجام دادم.

بهنام غفار زاده علاوه بر جراحی های رایگانش، در اقدامات نیکوکارانه دیگری همچون آزاد کردن زندانیان و کمک به معلولان نیز نقش داشته است.

بخشی از گفته های دکتر بهنام غفار زاده در برنامه بدون تعارف

اگر قرار است کاری را برای کسی انجام دهیم، نیازی به منت گذاشتن نیست. مهم ترین چیز حفظ عزت نفس افراد است. وظیفه ماست که تفاوتی میان یک فرد غریبه با فامیل درجه یک نگذاریم.

من با وجود این جامعه، با پول این مردم توانستم درس بخوانم و چشم پزشک شوم. انجام این عمل ها وظیفه من در قبال جامعه است. خدمت کردن به مردم را چیزی جز وظیفه نمی دانم.

صحبت های همسر دکتر بهنام غفار زاده

کسانی که از مال دنیا نمی گذرند همچنان شیرینی کار خوب را نچشیده اند. باید وارد کار شوی و شیرینی اش را حس کنی، آن وقت دیگر نمی توانی بیماری را به دلیل پول نداشتن عمل نکنی.

در این ۱۸ سال زندگی نه تعویض خانه داشتیم نه تعویض اسباب و اثاثیه. همچنان در یک محله زندگی می کنیم. نیازی به پول نیست وقتی می دانی یک نفر از آن بالا همه چیز را می بیند.

بنظرم همه ما باید بمانیم و برای ساختن کشورمان تلاش کنیم. با انجام تحقیقات علم و دانش کشور را بالا ببریم و موجب پیشرفت خود شویم تا در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا