امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اراضی کشاورزی خوزستان تحت سامانه آبیاری قطره‌ای قرار می‌گیرند

اهواز- استاندار خوزستان گفت: امسال برنامه ریزی شده تا بتوان سهم بیشتری از اراضی در سطح استان خوزستان تحت آبیاری قطره‌ای قرار گیرند.

به گزارش آرمان اقتصادی، صادق خلیلیان عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با انتقاد از اینکه در حوزه سیاست‌های مرتبط با مصرف آب در خوزستان به نحو مطلوبی کار انجام نشده ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد، اساس و دستور کار برای اداره کشور است؛ در همه بخش‌ها به ویژه صنعت و خدمات باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

همچنین بخوانید
وی با اشاره به اینکه توسعه تجارت هم در چارچوب اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود، افزود: باید از اقتصاد وابسته به نفت جدا شده و نفت را به عنوان سرمایه‌ای برای آیندگان کشور به سرمایه‌ای دیگر تبدیل کنیم تا در راه توسعه پایدار ایران به کار گرفته شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای زندگی مردم در سختی نیست بلکه اقتصاد پیشرو، کشاورزی مدرن و صنعت دانش بیان را نوید می‌دهد.
خلیلیان با اشاره به لزوم تعریف بسته‌های تشویقی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در راستای توسعه آبیاری تحت فشار برای خوزستان تأکید کرد: سازمان آب و برق خوزستان باید سیاست‌هایی را در زمینه آب کشاورزی ارائه دهد تا کشاورزان نسبت به انجام آبیاری تحت فشار تشویق شوند.
وی یادآور شد: کشاورزان خوزستانی باید به سمت توسعه آبیاری تحت فشار حرکت کنند چون ۵۰ الی ۶۰ درصد کانال‌های سنتی آب را هدر می‌دهند.
استاندار خوزستان بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید خودش زمام امور را به دست بگیرد تا در قالب برنامه هفتم توسعه به بهترین شکل ممکن اقتصاد مقاومتی را در استان خوزستان اجرا کنیم؛ از این برنامه باید به عنوان مرجع برای تدوین سند توسعه خوزستان با مبانی اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله توسعه باغات و توسعه آبیاری تحت فشار تدوین شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا