بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت اونس جهانی طلا بدون تغییر ماند

قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازارهای بین المللی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته ولی با تغییر چندانی نسبت به روز قبل روبرو نشده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به تعطیلی دولت آمریکا با افت نسبی روبرو شده بود، امروز تغییر چندانی را تجربه نکرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی به ۱۳۳۴ دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو شده بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز معتبر بین المللی نیز با کاهش ۰.۱۲ درصدی روبرو شده و به کمتر از ۹۲ واحد رسیده است.

ارزش یورو در آستانه نشست مهم بانک مرکزی اروپا با افزایش روبرو شده است. افزایش غیر منتظره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا نیز موجب شد تا ارزش دلار کانادا به بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر برسد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با دموکرات های کنگره به توافق غیر منتظره ای دست یافته است تا محدودیت سقف بدهی های دولت را تا ۱۵ دسامبر تمدید کند.

این مساله موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر دارایی ها با کاهش روبرو شود. نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به خطر تعطیلی دولت آمریکا فعلا در کوتاه مدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر ادامه تنش ها در شبه جزیره کره موجب نگرانی سرمایه گذاران شده است. ترامپ روز چهارشنبه تاکید کرد، آمریکا دیگر در برابر اقدامات کره شمالی صبر و تحمل نخواهد کرد ولی گزینه نظامی علیه کره شمالی، نخستین انتخاب نخواهد بود.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که تا اواسط اکتبر از این سمت استعفا خواهد کرد تا این فرصت را به ترامپ بدهد تا روند تغییر و تحولات در بانک مرکزی آمریکا را تسریع کند.

به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳۵ درصد کاهش به کمتر از ۸۳۷ تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در ساعات آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا