انرژی

لزوم استفاده از فناوری‌های روز در وزارت نیرو

سرپرست وزارت نیرو گفت: تامین برق میدان شهدای مشهد، با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ای که دارد، طرحی قابل ارائه در سطح ملی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ستار محمودی صبح امروز در بازدید از پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت gis میدان شهدا، عنوان کرد: ویژگی خاص این پروژه این است که متخصصان ما را به این خودباوری می‌رساند که بتوانند با کشورهای بسیار پیشرفته رقابت کنند و با توجه به اینکه این پروژه در حدود ۱۶ متر زیرزمین احداث شده از نظر پدافند غیرعامل ویژگی خوبی دارد.

محمودی افزود: مدیریت کنترل و نگهداری این پست قابلیت‌های بسیاری دارد و از لحاظ هزینه با توجه به این که یکی از مسائل و مشکلات در شهرهای بزرگ پیدا کردن زمین مناسب برای این گونه پروژه‌ها است و معمولا زمانی که با دانش روز حرکت می کنیم زمین‌بری‌ها نزدیک ۱۰ برابر میزان زمین پروژه‌ای است که ما درآن قرار داریم.

همچنین بخوانید

وی گفت: این پروژه از لحاظ اقتصادی، دانش و خودباوری پروژه‌ای قابل ارائه  است که در کشور به خصوص در کلان شهرها می‌توانیم از آن استفاده کنیم و الگو بگیریم برای شهر آقا امام رضا(ع) که ویژگی خاص زائرپذیری را دارد، بایستی برق مردم را با اطمینان و قابلیت بهتری از نظر پدافند غیرعامل و پایداری خدمت، تامین کنیم.

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: یکی از وزارت‌خانه‌هایی که در خصوص برنامه اقتصاد مقاومتی مسئولیت سنگینی برعهده دارد وزارت نیرو است، در اقتصاد مقاومتی دو شاخه‌ اصلی وجود دارد که یکی تکیه بر داخل و ساخت در داخل و دیگری کاهش هزینه‌ها است.

ستار محمودی افزود: در این موضوعاتی که در حیطه عمل وزارت نیرو قرار می‌گیرد برق به عنوان پیشانی توسعه در کشور جایگاه ویژه‌ای به لحاظ در مرز دانش حرکت کردن و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دارد.

وی گفت: اگر از دانش روز خوب استفاده شود؛ می‌تواند به میزان چشم‌گیری هزینه را  کاهش و بهره‌برداری را افزایش دهد، مانند این پروژه که در ایران مشابه آن را نداریم ودر کشورهای همجوار با توجه به قیاس‌هایی که داریم بعید می‌دانم چنین پستی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا