انرژی

محصولی برای شناسایی و تعیین غلظت عناصر در صنایع نفت و گاز

فناوران یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به تولید محصولی شدند که در شناسایی و تعیین غلظت عناصر مختلف در صنایع نفت و گاز و همه آزمایشگاه‌های مراکز علمی ‌و تحقیقاتی کاربرد دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد کارگر شورکی، مدیرعامل این شرکت‌ دانش بنیان با بیان این‌که این محصول برنده دوم مسابقه «کارویا» در قسمت دوم این مسابقه شده است و به دنبال جذب سرمایه یک میلیارد تومانی از طریق تامین مالی جمعی است، گفت: عنوان محصول ما برای جذب سرمایه‌های مردمی ‌در طرح تامین مالی جمعی «اسپکتروفوتومتر تمام اتوماتیک مانیتوردار» است که در شناسایی و تعیین غلظت عناصر مختلف در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، علوم پزشکی، داروسازی، آب و فاضلاب، محیط زیست، آزمایشگاه‌های صنایع غذایی و همه آزمایشگاه‌های مراکز علمی ‌و تحقیقاتی کاربرد دارد.

وی افزود: این دستگاه در صنایع آب، فاضلاب، محیط زیست، نفت، گاز و پتروشیمی‌ به همراه یک ماده مصرفی به عنوان واکنش‌گر استفاده می‌شود و قیمت آن حداقل یک‌سوم تا یک‌چهارم نمونه خارجی است و با دو کمپانی بزرگ در ژاپن و آمریکا رقابت می‌کند. 

کارگرشورکی خاطرنشان کرد: ماده مصرفی واکنش‌گر توسط شرکت ما تولید و به همراه دستگاه ارائه می‌شود. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصول ما کاملا تخصصی و ‌های‌تک است که در آزمایشگاه‌های فعال و صنایع مادر کشور استفاده می‌شود و به‌طور غیرمستقیم مردم با آن ارتباط دارند.

کارگر شورکی در مورد نقش تامین مالی جمعی در پیشبرد طرح‌های نوآور و فناور نیز بیان کرد: مزیتی که تامین مالی جمعی دارد، این است که اگر در مرحله اول میزان عدد سرمایه‌گذاری شده در زمان معین برگشت داده شود، شرکت‌ها برای همیشه از پشتوانه مالی برخوردار می‌شوند، بنابراین عدد درشت در بحث تامین مالی جمعی در پیشبرد طرح‌های فناورانه بسیار مفید است. 

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، وی پروسه نهایی شدن این طرح را حدود ۹ ماه اعلام کرد و گفت: ما این پروژه را ۹ ماهه به همراه اصل سرمایه و سود تضمین می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، صندوق نوآوری و شکوفایی در سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” به منظور ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تشویق شهروندان به مشارکت در طرح‌های دانش بنیان، مسابقه تلویزیونی “کارویا” را که هدف آن ارزیابی و معرفی طرح‌های سرمایه‌پذیر شرکت‌های دانش بنیان به شهروندان است، تولید کرده است. در این برنامه طرح‌های دانش‌بنیان در حضور پنج داور ارائه شده و سرمایه مورد نیاز خود را برای توسعه محصول بیان می‌کنند. در پایان هر مسابقه طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند معرفی و سایت سرمایه‌گذاری جمعی باز خواهد شد. به منظور تقویت انگیزه شهروندان برای سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۰۰ درصد اصل سرمایه شهروندان را بیمه می‌کند و از این طریق ریسک سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای دانش بنیان را به شدت کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا