صنعت، معدن، تجارت

تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان/ ظرفیت‌های بالقوه احصا می‌شود

خرم آباد- مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت با اشاره به تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان، گفت: ظرفیت‌های بالقوه استان ها احصا می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد تشکینی در نشست مدیران و تشکل‌های اقتصادی و صنعتی استان لرستان گفت: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه جاری این چارچوب برای کل استان‌ها نهایی می‌شود.

همچنین بخوانید

وی اظهار کرد: کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرده است.

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت افزود: فرآیند اجرایی این طرح بدین صورت است که مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استان‌ها در ارتباط بوده و محوریت این طرح مؤسسه و سازمان‌های صمت استان‌ها است.

وی تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح آمایش برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال شده است تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خودشان را به مؤسسه ارائه دهند.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت افزود: در هر استان به تفکیک شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه احصا می‌شود و بعد از اتمام فاز نخست، فاز دوم شروع می‌شود تا بر اساس آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های طرح‌های حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت داخلی و خارجی شهرستان‌ها عملیاتی و اجرایی شود.

وی توسعه و اجرای ۶۰ درصد طرح‌های نیمه‌تمام، شناسایی فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان‌ها را دارند، احیا معادن و توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی را از جمله اقدامات مهم اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری دانست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا