صنعت، معدن، تجارت

احصای ۲۲۰مسئله حوزه صنعت/تعادل بخشی بازار با تحویل ۱۳۰ هزار خودرو

بروجرد- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احضای ۲۲۰ مسئله اساسی حوزه صنعت؛ اظهار امیدواری کرد که با عرضه و تحویل ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰، بازار خودرو به تعادل برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید رضا فاطمی صبح امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سفر خود به لرستان اظهار داشت: در سفر به شهرستان بروجرد جلسات مختلفی با صنعتگران، مردم و فعالان حوزه کشاورزی داشتیم که مشکلات جاری آنها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدید خود از چند واحد صنعتی شهرستان بروجرد، افزود: ما در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی چالش‌هایی داریم که در صدد هستیم آنها را حل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مسائل حوزه نقدینگی، مباحث تملک واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها، مشکلات حوزه فروش و بازاریابی واحدهای تولیدی از جمله مشکلات وزارتخانه است.

فاطمی گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام مسائل که حدود ۲۲۰ مسئله است را احصا و برای هرکدام از آنها راه حل‌هایی آماده کرده‌ایم.

وی به وجود بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی، ۵ هزار واحد معدنی فعال و چندین هزار واحد صنفی در کشور اشاره کرد و گفت: لازم نیست هشتک مشکلات هر کدام از این واحدها را جداگانه حل کنیم بلکه مسائل را به طور کلی شناسایی کرده و راه حل‌هایی اساسی برای آنها اجرایی می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حل مشکلات این حوزه طی دوره‌هایی شش ماهه و دو ساله مرتفع می‌شوند، اضافه کرد: برای حل مشکلات این حوزه به صبر و تحمل نیاز است و نمی‌توان انتظار داشت یک شبه این مسائل حل شوند.

فاطمی عنوان کرد: تا پایان امسال مواد اولیه مورد نیاز و ساز و کارهای سرمایه در گردش را حل و فصل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال در یک حرکتی مثبت تأمین مالی زنجیره‌ای با همکاری بانک مرکزی انجام شده است، اظهار داشت: پی گیر هستیم در بانک صنعت و معدن و چهار بانک دیگر این موضوع را اجرایی کنیم که این حرکت کمک بزرگی به بخش‌های تولیدی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعادل بخشی به بازار خودرو ابراز امیدواری کرد که با عرضه و تحویل ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰، بازار قیمت این حوزه به تعادل برسد.

وی در خصوص رفع مشکلات سامان کاشی شهرستان بروجرد گفت: سامان کاشی چند سال پیش تولید داشته ولی اکنون به دلیل مشکلاتی از جمله عدم پرداخت هزینه‌ها به کارگردان به سمت ورشکستگی رفته که این مسئله در حوزه قوه قضائیه است.

فاطمی امین افزود: خوشبختانه شرکتی دیگر این واحد را از اداره ورشکستگی اجاره کرده است و با بررسی‌هایی که ما انجام داده ایم می‌تواند احیا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای فعال کردن سامان کاشی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: ما این مبلغ را جزو مصوبات سفر قرار دادیم و مدیران آن قول داده اند تا پایان سال این شرکت را فعال کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا