صنعت، معدن، تجارت

صادرات محصولات کشاورزی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت است

بروجرد- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ظرفیت سنجی شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی، گفت: صادرات محصولات کشاورزی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رضا فاطمی امین که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در بروجرد حضور پیدا کرده بود ظهر جمعه در شورای اداری شهرستان پس از شنیدن مشکلات و مطالبات نمایندگان اقشار مختلف و برخی واحدهای تولیدی اظهار کرد: یکی از وظایف ما شنیدن مسائل و مشکلات و انعکاس آن به وزارت‌خانه های مربوطه و رئیس جمهور است.

همچنین بخوانید

وی افزود: نماینده ما در خصوص واحدهای تولیدی رئیس سازمان صمت است و اگر در استان موضوع حل و فصل نشده موارد را به ما اطلاع دهند.

وزیر صمت گفت: موضوع آب در حال حاضر مربوط به همه کشور است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت همه مشکلات یک شبه حل شود، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما رفع مشکلات بیکاری است و بر همین اساس در حال بررسی مشکلات و ظرفیت‌های هر شهرستان هستیم.

وی گفت: تا پایان سال جاری مشخص می‌شود که چهار سال آینده چه تعداد شغل برای هر شهرستان نیاز است.

وزیر کشور بیان کرد: برای تحقق این امر با نمایندگان و فرمانداری‌ها مشورت خواهیم داشت، پس از جمع بندی البته پاسخگو هم خواهیم بود.

فاطمی امین تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعات اشتغال است، زیرا معتقدیم با رفع مشکل بیکاری بسیاری از آسیب‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی رفع می‌شود.

وی با اشاره به وجود دلال بازی در حوزه محصولات کشاورزی گفت: به منظور رفع این مشکل کشاورزی قراردادی که بیشتر در حوزه زراعت است تأثیر گذار خواهد بود.

وزیر صمت گفت: اما صادرات محصولات کشاورزی و دیگر بخش‌ها جزو برنامه‌های اصلی ما است و باید زمینه‌های صادرات را در همه حوزه‌ها ازجمله کشاورزی دنبال کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ظرفیت سنجی شهرستان‌ها برای ایجاد شغل، گفت: تا پایان سال میزان شغل مورد نیاز در هر شهرستان مشخص می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا