امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه صنایع تبدیلی لرستان دنبال می‌شود/ اختصاص اعتبارات آبخیزداری

خرم‌آباد- وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه با توسعه صنایع تبدیلی تلاش می‌کنیم تا از خام فروشی در لرستان جلوگیری شود، گفت: اعتبار خوبی برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری دیده شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری خرم آباد با اشاره به اینکه استان لرستان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است و ظرفیت‌های بسیار بی نظیری در توسعه کشاورزی و دامپروری دارد، اظهار داشت: با مطالعاتی که انجام گرفته با توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه تلاش می‌کنیم تا از خام فروشی در لرستان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت بی نظیر دیم کاری در این استان به ویژه در باغات و اراضی شیب دار باید احیا شود، تصریح کرد: مشکل لرستان مشکل اشتغال است، در این راستا باید آبخیزداری را توسعه دهیم و در مصوبه سفر در بعدازظهر در حضور رئیس جمهور نیز این موضوع قطعی می‌شود و اعتبار خوبی برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و حفظ آب و خاک لرستان دیده شده که هم در کاهش سیلاب هم در تقویت آب‌های زیر زمینی و در کشاورزی اثر خوبی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر در حوزه آبیاری نوین دیده شده، در آبخیزداری و حمایت از عشایر منطقه دیده شده، افزود: در جلوگیری از زوال جنگل‌های زاگرس هم اعتبار بسیار خوبی دیده شده است و امیدواریم ستاد نجات جنگل‌های زاگرس را هم استارت بزنیم.

ساداتی نژاد یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در سازمان جنگل‌ها وجود دارد که امیدواریم با بهره گیری از این ظرفیت‌ها این میراث بین نسلی جنگل‌های بلوط را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه با بازدید از شهرستان‌های سلسله و دلفان، تلاش می‌کنیم در زمینه ایجاد اشتغال جدید بر پایه ظرفیت‌های دامپروری و کشاورزی کارهای مؤثری انجام دهیم، اظهار داشت: حوزه دامپروری صنعتی هم باید توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه لرستان در حوزه فناوری‌های نوین و کشت جدید و گلخانه وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: نیاز است با ارائه تسهیلات کشاورزی کار در این حوزه انجام شود که در مصوبات سفر در این زمینه اعتبارات خوبی دیده شده است.

ساداتی نژاد یادآور شد: لرستان در حوزه آبزی پروری رتبه اول کشور را دارد، در این راستا شهرک‌هایی پیش بینی شده که در مصوبات سفر هم آمده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا