اقتصاد کلان

نقدینگی، تملک بانک، فروش محصولات و بازاریابی مهم‌ترین چالش حوزه اقتصاد است

وزیر صمت گفت: نقدینگی، تملک بانک، فروش محصولات و بازاریابی مهم‌ترین چالش حوزه اقتصاد است.

سیدرضا فاطمی‌امین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیدارها و جلساتی با افراد صنعتگران و کشاورزان و مدیران واحدهای صنعتی برای احصای مشکلات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی در لرستان چالش‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن نقدینگی، تملک بانک، فروش محصولات و بازاریابی است.

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات وزارتخانه صمت احصا و راه‌حل‌های آن شناسایی شده است، افزود: تعداد ۳۰ راه‌حل برای مشکلات صنعتی احصا، قواعد آنان تنظیم، مصوب و اجرایی می‌شود.

وزیر صمت به وجود ۸۰ هزار واحد صنعتی، ۵ هزار واحد معدنی و چند هزار واحد صنفی در کشور اشاره کرد و گفت: مسائلی که در لرستان شنیده شد با زمان‌بندی یک‌ساله و دوساله حل‌وفصل می‌شود.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه تا پایان امسال موارد اولیه و سازوکارهای سرمایه در گردش را حل می‌کنیم، ادامه داد: تأمین مالی زنجیره‌ای با همکاری بانک مرکزی، بانک مسکن بستری مناسب و نویدی به واحدهای تولیدی است چراکه مشکل سرمایه در گردش را تسهیل می‌کند.

وی مسئله سرمایه در گردش را از مسائل چالشی و بزرگ دانست و با اشاره به اینکه وزارت صمت به سمت حل این مشکل قدم‌های مؤثری برداشته است، افزود: واحد سامان کاشی به لحاظ کارگری و کاهش فروش شرکت با مشکلاتی مواجه شده و در اختیار قوه قضائیه است اما شرکتی این واحد را از اداره ورشکستگی اجاره کرده و بررسی کارشناسان نشان داد که سامان کاشی می‌تواند احیا شود.

وزیر صمت گفت: ۵۰ میلیارد اعتبار برای این واحد جز مصوبات سفر آمده است و تا آخر سال شرکت فعال و ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه بروجرد در شهرهای رده دو صنعتی قرار دارد در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: این موضوع مصوبه تنظیم بازار بود و با توجه به اینکه قیمت‌ها تثبیت شده و هزینه‌ها افزایش پیدا کرده بود هر ۶ ماه یکبار آثار تورمی در قیمت خودرو تعدیل می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه شکاف بین قیمت بازار و کارخانه وجود دارد و وظیفه ما کمک به تولید و ارتقای کیفیت است، افزود: از هفته آینده روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ایران‌خودرو و سایپا فروش خواهیم داشت و تا پایان سال ۱۳۰ هزار واحد تحویل و ۱۳۰ هزار پیش‌فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تورم کشور بالا ۴۰ درصد است اما گرانی خودروها ۱۸ درصد بود، خاطرنشان کرد: عرضه ۲۶۰ هزار خودرو تا پایان سال بازار را متعادل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا