صنعت، معدن، تجارت

اصفهان رتبه نخست طرح های صنعتی با پیشرفت  ۶۰ درصد را دارد

 اصفهان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته، اصفهان با حدود یک هزار و ۷۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد رتبه نخست را دارد.

همچنین بخوانید

ایرج موفق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی، اشتغال پایدار برای حدود ۶۲ هزار نفر از افراد جویای کار در بخش‌های تولیدی استان ایجاد خواهد شد.

او با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» خاطرنشان کرد: حمایت از فرآیند تکمیل ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه این استان در شاخص پیشرفت فیزیکی پروانه تأسیس و طرح توسعه رُتبه سوم کشور را دارد، افزود: طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

صدور یک هزار و ۲۶۵ پروانه بهره‌برداری صنایع در اصفهان طی ۲ سال اخیر

موفق با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان در ۲ سال گذشته با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و کرونا، در بخش صنعت استان اصفهان سرمایه‌گذاری شده است، ابراز داشت: یک هزار و ۲۶۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در ۲ سال اخیر در این استان صادر شده است.

او اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ مجوز جدید ایجادی و توسعه‌ای در ۲ سال گذشته برای سرمایه گذاری در بخش صنعت استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان صادر شده است. برغم تمام محدودیت‌ها، تحریم‌ها و مشکلات آب و محیط زیست، تمام این مجوزها بر اساس تأیید اداره کل محیط زیست استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این استان، شرایط خوبی برای سرمایه گذاری صنعتی در اصفهان وجود دارد و حدود ۸۱ هزار مجوز صنفی در این مدت در استان صادر شده است.

۲۲۵ هزار واحد صنفی در اصفهان فعال است

او با اشاره به اینکه صدور مجوزهای ایثارگری صنفی در سازمان صمت و سایر مجوزها توسط اتحادیه‌ها و با نظارت اتاق اصناف بوده است، گفت: بیش از ۲۲۵ هزار واحد صنفی و حدود ۵۶۰ اتحادیه در سراسر استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه این منطقه در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

استان اصفهان یکی از قُطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا