اقتصاد کلان

کاهش ارزش روپیه پاکستان در برابر دلار

ارزش روپیه از آغاز جولای ۲۰۲۱ تا کنون ۱۲.۸۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پاکستان نیوز، روند نزولی ارز پاکستان در روز جمعه ادامه یافت زیرا واحد محلی با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۷۷.۷۱ روپیه در برابر دلار آمریکا در بازار بین‌ بانکی رسید.

به دلیل افزایش تقاضا از سوی واردکنندگان و کمبود عرضه کافی، ارز محلی از پایین‌ترین رکورد روز پنجشنبه به میزان ۱۷۷.۶۱ روپیه فراتر رفت.

بر اساس نظرسنجی از شرکت‌کنندگان مهم بازار مالی که توسط Topline Securities انجام شد، اکثر شرکت‌کنندگان (۴۳ درصد) انتظار دارند که روپیه پاکستان تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ در محدوده ۱۸۰ تا ۱۸۵باقی بماند البته ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان انتظار دارند که روپیه پاکستان در محدوده ۱۷۵ تا۱۸۰ باشد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ارز محلی تحت فشار باقی خواهد ماند زیرا نگرانی‌ها در مورد تجارت، کسری حساب جاری و عوامل خارجی مانند افزایش قیمت نفت تحت‌ تاثیر قرار گرفته‌اند.

روپیه در ۷ ماه گذشته روند نزولی خود را حفظ کرده است و تا به امروز ۱۶.۷ درصد (یا ۲۵.۴۴ روپیه) در مقایسه با بالاترین سطح ۲۲ ماهه، ۱۵۲.۲۷ روپیه ثبت شده در ۱۴ مه، کاهش یافته است،

داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد که با کاهش ۰.۰۶ درصدی، روپیه ۱۲.۸۰ درصد (یا ۲۰.۱۷ روپیه) از آغاز سال مالی جاری در اول جولای ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا