امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح جامع نخیلات خوزستان باید عملیاتی شود

اهواز- معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: طرح جامع نخیلات استان باید عملیاتی شود و صفر تا صد کارهای این طرح به صورت یک زنجیره، ارزش گذاری و ساماندهی شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا فتوحی عصر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت خرید خرما و تسویه حساب با نخل داران و همچنین جذب اعتبار و بررسی وضعیت اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: این استان دومین تولید کننده خرما در سطح کشور است و سالانه ۲۳۵ هزار تن خرما در خوزستان تولید می‌شود و از این میزان ۸۰ تا ۹۰ هزار تن به کشورهای عربی منطقه، افغانستان، گرجستان و حتی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر توجه به شیوه نگهداری، بهداشت و سلامت خرما افزود: همچنین پیگیری ویژه برای فروش هر چه سریع‌تر این محصول مهم به استان‌ها و کشورهای دیگر باید صورت پذیرفته تا هر چه سریع‌تر نسبت به تسویه حساب نخل داران اقدام ویژه ای شود.

وی تاکید کرد: طرح جامع نخیلات استان باید شروع و عملیاتی شود و صفر تا صد کارهای توسعه، احیا، کارهای آبی، خاکی و فرآوری خرما باید به صورت یک زنجیره، ارزش گذاری و ساماندهی شود.

فتوحی افزود: باید با ساماندهی تولیدات بخش کشاورزی به رونق کشاورزی و بهره‌وری زراعت برای درآمدزایی اقتصادی در استان کمک کنیم و در این راستا لازم است که پیگیری‌های ویژه از طریق سازمان بحران کشور برای مبارزه با آفات چوب‌خوار نخیلات به منظور جلوگیری از ورود هرگونه خسارت انجام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان بیان کرد: در راستای اجرای کامل طرح، تعاون روستایی موظف است هر چه سریع‌تر بودجه مربوط به تقویت تشکل‌ها و استفاده از ظرفیت آنها را تعیین تکلیف کرده و به منظور احیا، توسعه و ترویج این زمین‌ها به کار برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: دوره‌های آموزشی لازم با همکاری تعاون روستایی و جهاد کشاورزی در راستای آموزش به کشاورزان و مروجان مربوطه برای افزایش عملکرد در واحد سطح برگزار شود چون این کار در رونق بخش کشاورزی استان نقش بسزایی دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا