اقتصاد کلان

کریمی: حقوق کارکنان متناسب با تورم موجود افزایش یابد

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم به کاهش روزمره ارزش دریافتی حقوق کارکنان اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق‌ها از روش‌هایی که منجر به تورم بیشتر شود، کشور را در دور باطل بین رشد حقوق‌ها و رشد تورم گرفتار خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی اکبر کریمی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: هر چند که اقدامات آغازین دولت سید ابراهیم رئیسی نمی‌تواند پاسخگوی همه انتظارات و مطالبات مردم از رئیس جمهور و دولت او باشد ولی اکثر مردم و صاحب نظران منصف اذعان دارند که عملکرد دولت در ماه‌های ابتدایی قابل قبول بوده و فرصت دادن به دولت برای تکمیل تیم اجرایی و اجرای برنامه‌ها لازم است.

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم تورم و بی ثباتی قیمت‌ها را به عنوان مهم‌ترین مشکل مردم عنوان کرد و گفت: عوامل موثر بر تورم به ویژه عوامل داخلی باید تحت کنترل دولت قرار گیرد. در این مسیر اصلاح ساختار نظام بانکی و نظارت جدی بر بانک‌ها و البته جلوگیری از خلق اعتبار توسط آنها می‌تواند راهکار مهمی برای مقابله با تورم باشد.

ضرورت متناسب‌سازی حقوق کارکنان با تورم
انتقاد از دور باطل رشد حقوق‌ها و رشد تورم

وی با بیان اینکه هر روز ارزش واقعی دریافتی حقوق بگیران کمتر می‌شود، از دولت خواست تا حقوق کارکنان متناسب با تورم موجود افزایش یابد.

کریمی افزود: باید بدانیم که افزایش حقوق‌ها از روش‌هایی که منجر به تورم بیشتر شود، کشور را در دور باطل بین رشد حقوق‌ها و رشد تورم گرفتار خواهد کرد.

مطالبات به بستری برای سوء استفاده دشمنان تبدیل نشود

این عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس تأکید کرد: اکنون که دشمنان خارجی ملت ایران و عوامل نفوذشان در داخل به وحشت افتاده‌اند، همه باید نسبت به مطالباتی مثل کم‌آبی، آلودگی هوا، اشتغال، ازدواج و مطالبات صنفی به ویژه معلمان و کارگران هشیار باشیم. این مطالبات نباید به بستری برای سوء استفاده دشمنان تبدیل شود.

هوای اراک بیش از ۱۲۵ روز در آلودگی شدید بوده است

نماینده مردم اراک در مجلس از آلودگی هوا بیش از حد حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرد و گفت: در سال جاری هوای اراک بیش از ۱۲۵ روز در آلودگی شدید بوده است. مدیران بی رحم صنایع آلاینده و سایر مدیران بی‌تدبیر مدال آلوده‌ترین شهر کشور را بر گردن مردم اراک آویختند. شهر اراک بین هشت شهر بزرگ صنعتی است اما از نعمت مترو محروم است.
 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا