ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درخواست سیاستمدار برجسته برای ممنوعیت تلگرام در آلمان

یک مقام عالی رتبه آلمان خواستار صدور دستور حذف تلگرام از فروشگاههای اپلیکیشن اپل و گوگل در صورت ادامه بی اعتنایی این برنامه پیام رسان به درخواستها برای کمک به رصد محتوای افراطی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آلمان تلگرام را بستر موثر در ترویج  نظریه پردازهای توطئه مخالف واکسن می داند که اخباری را درباره خطرات واکسن کووید ۱۹ منتشر و اعتراضاتی را هماهنگ می کنند که به خشونت کشیده می شود.

تلگرام اعلام کرده است تسلیم سانسور دولتی نمی شود و به شکل فزاینده ای محبوب کنشگرها و معترضین شده است به خصوص که پلتفرمهایی مانند فیس بوک در برابر فشارهای دولتی برای مقابله با نشر دروغها، تهدیدها یا نظریه های توطئه، فعالیت این افراد و گروهها را محدود کرده اند.

گروهی از معترضان ماه گذشته تجمعی با مشعلهای فروزان در بیرون خانه وزیر کشور منطقه ای ساکسونی سفی آلمان برگزار کردند که تهدید آشکار خشونت علیه وی تعبیر شد.

بوریس پیستوریوس، وزیر کشور منطقه ای ساکسونی سفلی به مجله اشپیگل گفت: آنچه در گروهها و کانالهای تلگرامی اتفاق می افتد، برخلاف مقررات اعلام شده اپل و گوگل در فروشگاههایشان است. ما باید با این شرکتها صحبت کرده و آنها را متقاعد کنیم توزیع اپلیکیشن تلگرام را فورا متوقف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آلمان یکی از سخت گیرانه‌ترین مقررات پایبندی برای شبکه های رسانه اجتماعی در جهان را دارد و آنها را وادار می کند به گزارشهای محتوای افراطی سریعا واکنش نشان دهند. اما تلگرام که در سن پترزبورگ تاسیس شده و اکنون در دوبی مستقر است، تاکنون به درخواستها برای همکاری با وزارت دادگستری آلمان برای کمک به رصد عاملان محتوای افراطی، واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا