انرژی

طرح بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس آغاز شد

طرح بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس با سه میلیون یورو اعتبار روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ در آیینی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین یاد شده گفت: تغییر اقلیم در حال رخ دادن است و به تبع آن تغییر تنوع زیستی و به تبع این تنوع زیستی تنوع فرهنگی نیز در حال انجام است.

علی سلاجقه با اشاره به اینکه دگردیسی عجیبی در سطح دنیا در حال رخ دادن است، ادامه داد: با تغییرات اقلیم دنیا در تعاملات سیاسی در حال تغییر رویکرد است و این رویکرد در کشورهای مختلفی مشهود است.

وی عنوان کرد: اصلی‌ترین خطری که دنیا را تهدید می‌کند خطر تغییر اقلیم است و در کشور نیز صنعت به اندازه کافی با طبیعت نامهربانی داشته به نحوی که این موضوع بخوبی در فرونشست آب‌ها و زمین و همچنین وضعیت نامطلوب بارش ناشی از گازهای گلخانه‌ای مشهود است.

معاون رئیس جمهورادامه داد: با تغییر شرایط در وضعیت خاک، پوشش گیاهی و جانی استرسی روحی و روانی و غیرقابل اندازه‌گیری در حال تحمیل به جامعه است.

سلاجقه بیان کرد: در شرایط امروزی مدیری موفق است که بتواند یکی از ضابطه‌های محیط زیست مانند ترافیک تهران را برای شهروندان حل کند.

وی در ارتباط با آغاز عملیات اجرایی پروژه بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس اظهار کرد: با تحقق این پروژه از هدر رفت سرمایه‌ کشور جلوگیری و همچنین منجر به افزایش تولید مجتمع پتروشیمی زاگرس به میزان ۶ هزار تن خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این پروژه همچنین منجر به جلوگیری از تولید ۳۰ هزار تن مونوکسید کربن خواهد شد که در کاهش میزان آلاینده‌های منطقه تاثیر بسزایی دارد.

سلاجقه گفت: پروژه بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس که بعد از مجتمع بید بلند بهبان دومین مجتمع کشور در اقدام برای خاموشی فلرها است نقطه تحول در صنعت و به منزله آشتی طبیعت با صنعت محسوب می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: مردم کوچه و بازار وقتی در کنار فلرها عبور می کنند دیدن مشعل‌ها برای آنان زجرآور است که خاموشی فلرها گامی در جهت تحقق خواسته آنها مبنی بر تبدیل فلرها به ارزش افزوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: با وجود پیوست‌های اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و محیط زیست است که اثبات می‌شود ورود صنعت به زندگی شرایط زندگی بهتری برای شهروندان ایجاد می‌کند.

 سلاجقه در اهمیت پروژه خاموشی فلرها اظهار کرد: این پروژه به عنوان دستاوردی ارزشمند در حوزه محیط زیست به عنوان نخستین گزارش این حوزه در هیات دولت ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس نیز در این آئین گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس سالانه ۶ هزار تن به ظرفیت تولیدات این مجتمع اضافه و منجر به کاهش سالانه ۳۰ هزار تن مونوکسید کربن خواهد داشت.

متین دیداری افزود: تمام عملیات طراحی و اجرا پروژه با توان و همت متخصصان داخلی محقق شده است.

وی ادامه داد: با تداوم این رویکرد امید است گامی مهم و ارزشمند در راستای حفاظت از محیط زیست ایران و بویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رقم خورد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا