امور زیربناییراه و ساختمان

نقش تعیین‌کننده حمل‌و نقل در اقتصاد کشور با توجه به ژئوپلوتیک ایران در منطقه

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل و نقل در کشور مان با این ژئوپلیتیک خاص منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و از این رو حمل و نقل در ایران با این مختصات و جغرافیا می‌تواند در اقتصاد تعیین کننده باشد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رستم قاسمی در رویداد آنلاین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با بیان اینکه امروز سازمان راهداری از دانش‌های نوین برای راهداری کشور استفاده می‌کند، گفت: شاید مردم از این حجم اطلاعات وسیع که در سازمان راهداری ایجاد و با سایر دستگاه‌ها تبادل می‌شود مطلع نباشند اما سازمان راهداری وظیفه حفظ و نگهداری از راه‌های کشورمان در این سرزمین پهناور را با این داده‌ها انجام می‌دهد و تمام نقاط از جاده‌های کشورمان در حال کنترل هستند.

وی تاکید کرد: معتقدم استفاده از این دانش‌های نوین و فناورانه، پیشرفت بزرگی در شرایط فعلی کشورمان محسوب می‌شود و این سامانه‌های جدید و به‌روز می‌توانند به سازمان راهداری برای تردد بهتر در سطح کشور کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راهداری در فصل زمستان اظهار داشت: امروز در اکثر استان‌ها بارش باران و برف هستیم و قطعا راهداری در این شرایط سخت‌تر است و ما این تردد آسان در سطح جاده‌های کشور را مدیون راهداران هستیم.

 قاسمی با بیان اینکه همه مردم به نوعی با موضوع حمل و نقل و وزارت راه و شهرسازی مواجه هستند، ادامه داد: مردم در فرودگاه‌ها، جاده‌ها، در بخش ریلی و دریایی با حمل و نقل مرتبط هستند و معتقدم خداوند این فرصت را به ما داده که همه دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل، خدمتگزار مردم باشیم و باید مهمانداران خوبی برای مسافران باشیم.

وی افزود: حمل و نقل در کشور بزرگ ما با این ژئوپلیتیک خاص منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و در کشورهایی که با این ژئوپلیتیک مواجه نیستند، حمل و نقل ۲۵ درصد GDP کشورها را تشکیل می‌دهد. از این رو حمل و نقل در ایران با این مختصات و جغرافیا بسیار می‌تواند تعیین کننده باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید بتوانیم از این پتانسیل‌های طبیعی به نفع حمل و نقل کشورمان استفاده کنیم و با توجه به این ظرفیت‌ها، حمل و نقل در اقتصاد ایران می‌تواند نقش تعیین کننده داشته باشد، ادامه داد: باید در بخش حمل و نقل به سمت افزایش سهم از بازارهای جهانی و استفاده از فناوری‌های جدید برویم.

 قاسمی با اشاره به بخش راهداری در حمل و نقل گفت: باید توجه داشته باشیم که بخش راهداری علاوه بر کنترل راه‌ها و مسیرهای کشور، راهساز و ارتباط دهنده بین راه‌های کشورمان است که مسئولیت‌های بسیار مهمی به این بخش سپرده شده است و من به عنوان خدمتگذار حمل و نقل کشور، از تمام دست‌اندرکاران در این حوزه و راهدارانی که امروز در این شرایط جوی در مسیرهای جاده‌ای حضور دارند به طور ویژه قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا